27 nov, 2020, 00:26

Nieuws:

Welkom bij het nieuwe PENTAXian(eu/nl) forum

Iggy op de stadswal

Gestart door KarenH, 27 sep, 2020, 16:57

Vorige topic - Volgende topic

KarenH

Een tijdje geleden heb ik de vatting van de Sigma 18-35 mm f/1.8 om laten zetten naar Nikon (hij was van Pentax en van Willem, maar die fotografeert nog maar zelden).
Eindelijk een groothoek op mijn Nikon, het is wel een bonk glas maar ik ben er blij mee. Behoorlijk scherp, zelfs op f/1.8.

De stadswal in Brielle is losloopgebied voor honden en ik fotografeer daar graag.

Nikon D500, Sigma 18-35 mm f/1.8, 18 mm 1/1600 sec (was eigenlijk niet nodig, maar ik schiet standaard met een snelle sluitertijd) en ISO 220.

200924-_NIK0913- 16795-bewerkt.jpg

kokkieblanda

die staat er parmantig mooi op!
K1, K3 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

lidy

Handig: de hond lekker hoog zetten, dan hoef jij niet op je buik in het natte gras, hahaha.  ;D Mooie foto en lijkt me een heerlijk losloopgebied!

KarenH

Citaat van: lidy op 27 sep, 2020, 18:03 Handig: de hond lekker hoog zetten, dan hoef jij niet op je buik in het natte gras, hahaha.  ;D Mooie foto en lijkt me een heerlijk losloopgebied!

Oh, ik ben een luie fotograaf, dus ik lig graag als ik foto's maak  ;D

Megan

De achtergrond vind ik wel wat druk, maar Iggy staat er prachtig scherp op  ;)

KarenH

Citaat van: Megan op 27 sep, 2020, 22:08 De achtergrond vind ik wel wat druk, maar Iggy staat er prachtig scherp op  ;)

Tja...met een groothoek heb je niet een zachte achtergrond.
Dat vind ik ook niet erg, zo zie je juist nog iets van de omgeving en daar ging het ook om.

Micha D.

Fijne foto Karen!

Is dat nou kostbaar om zo'n vatting te laten omzetten?

KarenH

Dank je wel Micha.

Het ligt een beetje aan welke lens je wilt laten doen, het kan trouwens alleen maar voor de ART series.
Ik kan helaas dus niet mijn Sigma 85 mm f/1.4 om laten bouwen naar Nikon vatting, want die ik heb is van voor de ART series. https://www.sigmabenelux.com/nl/mount-conversie-service

Correctie: ook lenzen uit andere series, maar geen oudere lenzen dus.