avatar_Tonny

oog transporteren

Gestart door Tonny, 02 okt, 2020, 18:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tonny

kan iemand me helpen met het transporteren van een oog op een oude foto,
heb nog een oude brakke familie foto gevonden waar op een persoon geen oog meer heeft.
maar het andere oog staat er nog goed op,zou het mogelijk zijn omdat te transporteren?
of is dat niet mogelijk en is het andere oog dan ook weg?
graag hulp bij affinity foto.
bij voorbaat dank Tonny.
als je denkt dat alles tegen zit, denk dan opnieuw😉

lucien

Ik heb geen enkele ervaring met affinity, maar met Photoshop is dat zeker mogelijk.
Als ik moet helpen, wil ik het wel voor jou proberen hoor.

lucien

Hoi Tonny, ik heb de probeerversie van Affinity even gedownload en geprobeerd een oogje te verplaatsen.
Hieronder een summiere omschrijving van de stappen die je moet doen.

-open foto en vergroot in scherm tot de ogen goed (groot) zichtbaar zijn.
-selecteer het goede oog.
-bij "edit" klik je op "copy" en daarna op "paste"
-Selecteer het verplaatsings-tool (pijltje) en verplaats het naar een plekje op je foto.
-bij Arrange klik je "flip vertical" aan.
-dan met verplaats pijltje het oog verplaatsen naar de goede plek op de foto.
- klik bij edit op paste en deselecteer alles.
-Sla de foto onder een andere naam op.

Heb het snel gedaan, moest je er niet uitkomen hoor ik het wel.

Lucien.


lidy

Dank je wel, Luciën - ik heb even zó weinig tijd!  :(

avatar_Tonny , ik heb daar ook nog geen ervaring mee in Affinity, maar wat Luciën zegt, lijkt me wel logisch. Succes!

Wunigard

Lucien vergeet om het oog te spiegelen. Ik heb het vaak gedaan bij hondenfoto's.
Als ik me goed herinner dan heeft Tonny PSE 10.
Mijn workflow:
Selecteer het oog met omgeving.
Kopieer dat naar een nieuw bestand en spiegel dit horizontaal.
Selecteer van dit bestand het oog met omgeving opnieuw en plak het op de originele foto als nieuwe laag.
Verlaag de dekking van de nieuwe laag zodat je de foto eronder goed kunt zien. Zet het oog op de juiste plek en gum de overbodige pixels weg. Dekking weer normaal. Lagen samenvoegen.
Een iets andere methode:
Dupliceer de basisfoto. Gum in het duplicaat t.h.v. het ontbrekende oog een gat. Plaats het gespiegelde oog eronder. Werk de randjes nauwkeurig bij door nu de dekking van de duplicaatlaag te verlagen.
De laatste methode heeft mijn voorkeur als de belichting van het gezicht niet gelijkmatig is.In dat geval kun je de belichting van het nepoog eenvoudiger aanpassen.

lidy


Dank, Rita, maar Tonny vraagt specifiek naar het hoe en wat in Affinity (dat heeft hij enige tjd geleden aangeschaft).

Je hebt gelijk mbt het spiegelen, dat moet sowieso.