avatar_EviZ

Photoshop gaat Luminar achterna

Gestart door EviZ, 21 okt, 2020, 14:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EviZ

https://petapixel.com/2020/10/20/huge-photoshop-update-adds-neural-filters-sky-replacement-and-more/

Heb de updates gedaan. Ziet er wel indrukwekkend uit. Nog geen idee wat nu beter werkt, photoshop of luminar.

kokkieblanda

het werd ze blijkbaar te heet onder de voeten, en gelet op de prijs van luminar was er geen weg terug.
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

lidy

#2
Ha, 't zal mij benieuwen! Ik verwacht wel dat Photoshop met alle aanwezige expertise meteen vrij goed uitpakt. Ik bedoel daarmee dat ze bijvoorbeeld meteen met reflectie van de lucht komen. In Luminar4 moet je de reflectie zelf 'fabrieken', in de nog uit te komen versie Luminar AI komt de reflectie er ook bij.

*edit: even het hele stukje gelezen en wat video's gezien: indrukwekkend! Eat your heart out, Skylum!

EviZ

Al vind ik het wel een hele kermis worden met al die AI etc. Voor verscherping en ruisonderdrukking prima....voor het overige mixed feelings (al heb ik er voor op Facebook en Instagram ook wel eens gebruik van gemaakt..... :o  O:-)  )

lidy

Hahaha, ik denk dat je er snel aan gewend raakt, misschien niet alles, maar toch ... Sommige opties gaan wat ver, denk ik, maar daar zal ook wel een doelgroep voor zijn.

EviZ

Er zal zeker een doelgroep voor zijn..... en ach we gaan het zien wat de ontwikkelingen gaan brengen..... :)

lidy

Voorlopig ben ik heel tevreden over On1 Photo Raw - ik heb 't gekocht en gebruik Photoshop en Lightroom nog nauwelijks.

EviZ

Mooi toch! On1 is ook een mooi pakket al krijgt de 2021 versie ook steeds meer AI.... het gaat steeds meer op elkaar lijken....

lidy

Ja, dat zag ik. Aan de andere kant: net als in Photoshop kun je altijd zelf bepalen óf en in welke mate je daar gebruik van maakt.

joostdh

Hopelijk komt dit ook naar Lightroom, uiteindelijk is dat wat ik voor foto's gebruik.

EviZ

Ik vraag mij af of deze nieuwe "truukjes" kunnen met alleen wat instructies op een sidecard of dat er pixes bewerkt moeten worden. In dat laatste geval komt het nooit naar Lightroom denk ik.