Nieuws:

Bij het oude forum inloggen met oude inlog gegevens

Hoofdmenu
avatar_kokkieblanda

Regels voor de Topfoto's

Gestart door kokkieblanda, 14 apr, 2020, 15:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

kokkieblanda

De Topfoto's

Hoe werkt het?
Als je vindt dat je een topfoto hebt gemaakt, zowel inhoudelijk als technisch, kan je die aan de leden voorleggen door hem te sturen aan de Galeriemoderator op mailadres: galerie@pentaxian.nl of .eu), onder vermelding van de titel van de foto.
De moderator zorgt vervolgens voor anonieme plaatsing hier.
De volgende regels gelden:

  •  De foto moet gemaakt zijn met een Pentax-camera
  •  De foto heeft een langste zijde van minimaal 1024 pixels, heeft de volledige oorspronkelijke EXIF ingesloten, en wordt in de e-mail vergezeld van een titel.
  •  Binnen de stemperiode van een galeriekandidaat is het dezelfde fotograaf niet toegestaan om een of meer additionele vrijwel gelijkende foto's in te dienen.
  •  Het is niet mogelijk om reeds geplaatste galeriekandidaten te vervangen door een ander exemplaar.
  •  De foto wordt geplaatst inclusief de EXIF zoals deze in de foto aanwezig is. Indien de maker zijn/haar naam niet in de EXIF wenst te zien dan dient deze de foto aan te leveren zonder de betreffende EXIF-tag.
  •  Van foto's die eerder elders op het forum zijn geplaatst moet de maker in de mail melden wáár en wordt het betreffende topic daar verwijderd door toedoen van de galeriemoderator.
  •  Alleen Ja en Nee als reactiemogelijkheid met 1 stem per gebruiker, voor 14 dagen geactiveerd.
  •  Geen mogelijkheid de stem te veranderen.
  •  Alleen een poll, geen mogelijkheid voor stemverklaringen.
  •  Tenminste 15 stemmen., De leden worden in kennis gesteld van de stemperiode.
  •  Meer dan 50% van de stemmen moet Ja zijn.
  •  De uitslag wordt pas zichtbaar gemaakt na afloop van de stemperiode.
  •  Foto's die het halen komen zonder poll en zonder commentaar in De Topfoto's.
  •  Foto's die het niet halen verdwijnen een paar dagen nadat de uitslag bekend is geworden. De maker kan ze desgewenst daarna elders op het forum plaatsen
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Willem Zijlstra

Ik weet niet of ik het op de juiste plaats zet, maar zo niet dan hoor ik het wel.
Bladerend door het forum kom ik diverse zaken tegen waarvan ik denk wat de doelstelling van een bepaald item inhoudt.
Zo ook het top-foto item. Als ik zie dat er dit jaar nog geen enkele foto is voorgedragen of beloond, lijkt mij de vraag over het hoe en wat wel logisch. Het kan natuurlijk zijn dat de interesse in dit item verwaterd is, maar het kan ook een andere oorzaak hebben. Wellicht een onderwerp wat als discussie punt neergelegd kan worden. Ik hoor het graag. 
Pentax K5; Pentax K10D; Pentax; DA18-55mm/3.5-5.6 ALII ; Pentax 50mm/1.7 ;Rikenon 1:2 50mm; Sigma 28-200mm/3.5-5.6 ; Sigma UC 70-200mm/4.5-5.6; Sigma APO DG 70-300 1;4-5.6;Pentax AF-540FGZ;
Nisi voorzetlens 58mm; Canon Legria HFS100;

https://pentaxphotogallery.com/manage/your-photo-gallery/

lucien

Misschien helpt een berichtje sturen naar alle leden dat er gestemd kan worden? Vind het ook jammer dat foto's door te weinig stemmen het niet halen.

kokkieblanda

Goed idee, zal het opnemen in de regels
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken