Nieuws:

Bij het oude forum inloggen met oude inlog gegevens

Hoofdmenu
avatar_ferre

inside

Gestart door ferre, 11 apr, 2021, 22:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ferre

techniek van Ansel Adams proberen


kokkieblanda

Ik vind het bijzonder geslaagd. Enige uitleg?
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Guido Franssens

Citaat van: kokkieblanda op 11 apr, 2021, 22:46 Ik vind het bijzonder geslaagd. Enige uitleg?
De Menenpoort, monument ter nagedachtennis aan oorlogsslachtoffers. De namen staan gebeiteld in de muren. Elke avond speel men er de Last Post.

Voor corona had je er dagelijks bezoekers van over heel de wereld.

Pentax4ever

Erg mooie foto in zwart-wit. Fijne compositie om naar te kijken. Pas erg goed bij het trieste onderwerp.

SanderKikkert

Citaat van: kokkieblanda op 11 apr, 2021, 22:46 Ik vind het bijzonder geslaagd. Enige uitleg?

Ik vermoed dat Ferre Dodgen en Burnen bedoelt, nadrukkelijk iets uit het filmtijdperk, hier te lande uiteraard bekend als tegenhouden en doordrukken.  Dat kan digitaal natuurlijk ook: selectief gedeeltes van de foto donkerder danwel lichter maken om ergens de aandacht op te vestigen, in dit geval het licht dat door de opening in het dak valt. Naar mijn smaak iets te fors gedaan hier  ;D

Guido Franssens

Als ik daar een tip mag geven werk in lagen. Basislaag zonder effect, toplaag met effect. Door de opaciteit van de toplaag aan te passen kan je de sterkte van het effect precies aanpassen.

ferre

Citaat van: SanderKikkert op 12 apr, 2021, 14:35
Citaat van: kokkieblanda op 11 apr, 2021, 22:46 Ik vind het bijzonder geslaagd. Enige uitleg?

Ik vermoed dat Ferre Dodgen en Burnen bedoelt, nadrukkelijk iets uit het filmtijdperk, hier te lande uiteraard bekend als tegenhouden en doordrukken.  Dat kan digitaal natuurlijk ook: selectief gedeeltes van de foto donkerder danwel lichter maken om ergens de aandacht op te vestigen, in dit geval het licht dat door de opening in het dak valt. Naar mijn smaak iets te fors gedaan hier  ;D

idd dat is de techniek dat ik wou doen , ik werk veel met LR en soms PS bij die laatste heb ik wat moeite ( begrip ) hoe lagen werken , ik moet daar nog veel over leren

ferre

Citaat van: Guido Franssens op 12 apr, 2021, 08:07
Citaat van: kokkieblanda op 11 apr, 2021, 22:46 Ik vind het bijzonder geslaagd. Enige uitleg?
De Menenpoort, monument ter nagedachtennis aan oorlogsslachtoffers. De namen staan gebeiteld in de muren. Elke avond speel men er de Last Post.

Voor corona had je er dagelijks bezoekers van over heel de wereld.

helemaal correct  ;)