Zwarte Ruiter en Goudplevier

Gestart door Fries, 25 sep, 2022, 00:05

Vorige topic - Volgende topic

Fries

Eentje buitendijks en één binnendijks.

Vriendelijke groeten,

Remco

1. Heb er lang om moeten zoeken, maar ik denk dat dit een Zwarte Ruiter in winterkleed is.
IMGP2797.jpg

2. En dit is een Goudplevier!

IMGP2867.jpg

kokkieblanda

Zwarte ruiter: In winterkleed grijs van boven, wit van onder, met opvallend rode poten en lange snavel met rode snavelbasis. Mis bij deze wel de rode snavelbasis die toch wel duidelijk zichtbaar aanwezig zou moeten zijn.

Het wordt weer tijd om de polder in te gaan, zo te zien is de vogeltrek weer begonnen ;)
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Willem

Mooie foto's van deze twee soorten.

Fries

Citaat van: kokkieblanda op 25 sep, 2022, 08:31 Zwarte ruiter: In winterkleed grijs van boven, wit van onder, met opvallend rode poten en lange snavel met rode snavelbasis. Mis bij deze wel de rode snavelbasis die toch wel duidelijk zichtbaar aanwezig zou moeten zijn.

Het wordt weer tijd om de polder in te gaan, zo te zien is de vogeltrek weer begonnen ;)
Veel plezier in de polder! De natuurbeheerder bevestigde dat het om een Zwarte Ruiter gaat, maar was wel verast dat 'ie er nu nog zat.
Citaat van: Willem op 25 sep, 2022, 19:18 Mooie foto's van deze twee soorten.
Dankjewel! Bij de eerste had ik achteraf een wat lagere positie moeten kiezen voor een mooiere plaat. Maar ik was bang dat de vogel bij te veel beweging zou wegvliegen...

Guido Franssens

Mooi, beetje Jaloers op al die mooie vogels.

Jan

Mooi Remco. Voor goudplevieren heb ik hier nog geen goede stek kunnen vinden. Ze zitten er wel, maar te ver weg.

lucien