avatar_lidy

Challenge #1

Gestart door lidy, 02 mei, 2020, 20:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lidy

Okay, ik geef de aftrap: hier is de (eerste?) challenge. Wat is de bedoeling?

  • Download deze foto (zie ook onderaan dit bericht als dat niet meteen lukt)
  • Bewerk de foto zoals je wilt: zwart/wit, HDR, gecropt of niet, alles kan, maar maak er iets van waar jij tevreden mee bent
  • Elk fotobewerkingsprogramma mag gebruikt worden
  • Post de bewerkte .jpeg dan hier in dit topic - geen lange commentaren erbij svp; het gaat hier niet om detailbeschrijvingen van wat je hebt gedaan, maar puur om het plezier
  • Plaats max. 3 versies per persoon
  • Na een week vanaf vandaag (op 9 mei) eindigt de challenge en vertelt de plaatser (in dit geval ik dus) welke inzending h/zij het mooist vind
  • Degene die de 'winnende' bewerking heeft ingezonden, plaatst de volgende challenge.

Mochten er problemen zijn met het downloaden van de foto, of andere onduidelijkheden, laat dat dan svp even weten.

Ik hoop dat er veel mensen meedoen.  8) 

Veel plezier!


Fries

Belichting wat gecorrigeerd en daarna door Color Efex gehaald.

Jan

K-S2 | K-01 | *ist D | MX-1 black | MX-1 silver
DA 55-300 PLM WR RE | smc DA 15mm 1:4 ED AL Limited | HD DA 21mm 1:3.2 AL Limited
smc A MACRO 50mm 1:2.8 | smc A 24mm 1:2.8 | +++
my pictures

Pentax4ever

#3
1. Bewerkt met Lightroom:



2. En een heel andere look door nabewerking van het vorige bestand in Silver Efex Pro:



3. Bewerking vanaf het origineel naar zwart/wit in Luminar 4 (met toepassing van creatief filter voor de "kunstmatige zonnestralen")


lidy

Dames en heren, morgenavond sluit de challenge. Zijn er nou echt niet meer mensen die even willen spelen?

kokkieblanda

mijn poging dan:

challenge#1.jpg
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Guido Franssens

Mijn versie



lidy


Challenge gesloten!

Nu even goed kijken en nadenken.  ;) Uitslag volgt.

lidy

#8
Sorry, dat heeft even op zich laten wachten; er kwam natuurlijk ineens van alles tussendoor.

Dit vond ik van de bewerkingen:
  • Fries: je hebt er een kruiwagen zonlicht in gegooid. :) Staat gezellig, maar de foto is nu ook wel een beetje gelig daardoor.
  • Jan: netjes!
  • Pentax4ever, met maar liefst 3 versies - yay!
    versie 1: die spreekt me wel aan: mooi 'binnenlicht' geen grote stukken overbelichte klimop buiten
    versie 2: ik vind het vignet hier wat té; 't maakt het geheel voor mij wat benauw(en)d
    versie 3: ik hou van z/w, maar dan met wat meer contrast, en dat is natuurlijk puur persoonlijk
  • kokkie: de foto is in een lokale mistbank terechtgekomen, lijkt het, en oogt daarnaast ook wat gelig
  • guido: van het interieur zie ik heel weinig; het exterieur daarentegen is op sommige plekken 'oogverblindend' ;)

Wat me verder opviel, is dat niemand dat rare, bleke, uitstekende takje rechtsvoor bij de ingang heeft weggehaald. Ben ik de enige die dat een heel storend takje vind?

Uitslag:
  • de winnaar is Pentax4ever met versie 1
👋
  • runner-up: Jan

De uitslag is natuurlijk geheel subjectief en er kan ook niet over gecorrespondeerd worden.  ;)  8)

lidy

Nu mag hier best wel gepraat worden, hoor!  ;) Of zijn jullie alllemaal (ineens) met stomheid geslagen?  ;D 

Pentax4ever heeft een nieuwe challenge geopend; die is hier te vinden.

kokkieblanda

je motiveren was helder dus wellicht weinig commentaar?
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken