avatar_lidy

De Grote Zoektocht naar ...

Gestart door lidy, 04 jul, 2020, 18:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lucien



Ik heb wel een Tapuit, maar geen vliegende....

lidy

#31
Hahaha, nou, misschien trapt kokkie erin!  ;D In stilstand kunnen we 'm ook beter bekijken! ;)

kokkieblanda

Helaas, en er zijn zoveel mogelijkheden en eenvoudig ook
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

kokkieblanda

Blijkbaar was een vliegend tapijt te hoog gekregen want er zijn geen reacties.
Dus op verzoek van Lidy eentje die meer past bij de Hollandsche volksaard:

klompendans
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

lucien

Citaat van: kokkieblanda op 09 jul, 2020, 07:35 klompendans

Waren er al fotocamera's toen deze dans populair was?? ;-))

lidy

#35
Gaat 'm ook niet worden, hè, die klompendans? Ik heb er maar een advies bij gezet om dit te voorkomen. Voortschrijdend inzicht en zo.

Om de vaart er een beetje in te houden en zoveel mogelijk mensen de kans te geven iets te posten, is het beter om je verzoek niet te veel te specificeren. Vraag bijvoorbeeld niet om een geelgekleurde driewieler, maar om een gekleurd voertuig op drie wielen, al dan niet gemotoriseerd. Niet een overvol terrasje in een Zeeuwse haven, maar een terrasje in een bad-/haven- of kustplaats, of gewoon een terrasje.

Goed idee? Of is er überhaupt geen animo voor een topic als dit?

glasbak

Misschien moet ik maar eens op zoek gaan naar NEOWISE, maar mijn oogleden zijn zwaar.

lidy

Nou, dan zou ik maar lekker gaan slapen!  :P  OF proberen er foto's van te maken áls je 'm in 't zicht krijgt!

Maarre ... je hebt verder geen reactie op mijn vraag?

glasbak

Citaat van: lidy op 10 jul, 2020, 23:32 Maarre ... je hebt verder geen reactie op mijn vraag?

Dat klopt, ik zit ook een beetje moet dit topic in de maag, het gaat te snel te specifiek worden.
Misschien moet je een verloop in moeilijkheid toepassen :
dag 1 : specifiek
dag 2 : algemener
dag 3 : heel ruim

Voorbeeld, neem mijn regenboog vraag van een paar dagen terug.
Dag 1 : circumzenitale boog
Dag 2 : elk verschijnsel wat wat licht splitst in alle kleuren van de regenboog
Dag 3 : alles wat veel kleuren bevat.

lidy

Dankjewel, George. Daarom heb ik ook die nieuwe toevoeging gedaan: niet te veel speciferen.

Maar hier kunnen we wat mee. Voor nu jouw 'dag 3' aanhouden, klinkt me goed in de oren. (Heel) ruim dus.

Fijn dat je gereageerd hebt en mee wilt denken. We willen graag wat meer 'leven' op het forum, maar als verder niemand daarin geïnteresseerd is, dan houdt 't op.


kokkieblanda

aangezien klompendans het blijkbaar niet gaat worden, wat algemener dan:

woordenboek
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

lidy

En toch zou ik óók graag willen horen of er überhaupt animo is voor dit spelletje. ;)

Pentax4ever

Citaat van: lidy op 11 jul, 2020, 09:28 En toch zou ik óók graag willen horen of er überhaupt animo is voor dit spelletje. ;)

Leuk spel hoor, niks mis mee. Maar de opdracht moet wel "een beetje te doen zijn".
B.v. Klompendans tja......... daar houdt het op voor mij. Klompen, dat zou n.m.m. dan weer wel kunnen.

Als alternatief misschien een maandelijkse foto-opdracht over een bepaald onderwerp waarbij forumleden de winnaar mogen aanwijzen? 

lidy

Dank, Cees!

Ja, dat idee heb je eerder geopperd en vroegâh hadden we iets soortgelijks. Iets dergelijks willen we zeker weer terugbrengen, maar de zomermaanden zijn daar normaal gesproken (vakanties) niet bij uitstek geschikt voor. Komt wat later dus.
Komt bij dat het ons leuk lijkt om ook wat dingen te hebben die wat sneller gaan, zoals bijvoorbeeld het A-B-C-topic. Brengt wat meer leven in de brouwerij. ;)

Als De Grote Zoektocht meer algemene zoekopdrachten krijgt, dan is het wat rustiger dan A-B-C, maar weer (veel) sneller dan bijvoorbeeld een maandfoto.

Arno56

Citaat van: lidy op 11 jul, 2020, 09:28 En toch zou ik óók graag willen horen of er überhaupt animo is voor dit spelletje. ;)
Aan het aantal "bezoekers" te zien wel. Alleen dient m.i. de opdracht sneller (24 uur) te worden vervangen indien er geen inzending is en de opdracht in het heden niet even te maken is: ("koud hé" op een bevroren autoruit geschreven).
Een "klompendans" meen ik wel eens op tv te hebben gezien, maar verder niet.