De Grote Zoektocht naar ...

Gestart door lidy, 04 jul, 2020, 18:28

Vorige topic - Volgende topic

glasbak

Citaat van: lidy op 20 aug, 2020, 14:25 Kom op, 't regent toch (hier wel in elk geval), duik je keukenkastje(s) in en zet je vergiet eens van z'n beste kant op de foto!  8)

Omdat je zo wanhopig wordt...

Dit heeft ook de functie om water door te laten, en materie niet.
En nee, het is geen vergiet, dus ik mag niet een nieuwe zoekopdracht doen. :P

kokkieblanda

wel hoor, de trommel van een wasmachine/centrifuge is in feite ook een vergiet
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

glasbak

Citaat van: kokkieblanda op 21 aug, 2020, 08:05 wel hoor, de trommel van een wasmachine/centrifuge is in feite ook een vergiet

Nou, vooruit dan maar, nieuwe zoektocht:

Passievruchten, of vruchten van passie.

lidy

Even tussen de regenbuien door.

Druiven zijn mijn passievruchten. Altijd lekker, in welke vorm of kleur je ze ook tot je neemt: 'rauw', gegist, ongegist, wit, rood, of blauw. Dus hierbij een klein trosje druiven, in een klein vergietje!  :P

IMGP1289-copy.jpg

Ik ben nu op zoek naar een uurwerk. Polshorloge, wekker, of staartklok - 't maakt niet uit!

glasbak

Druiven zijn geen passievruchten, maar ik neem aan dat die foto een vrucht is van jouw fotopassie, verder wil ik hier geen woorden aan vergieten.

Hier dan, een 'staand horloge'.

Ik zoek iets met een recursie/herhaling/spiegelbeeld/beeld in een beeld.
Dus bijvoorbeeld een onderwerp met zijn spiegelbeeld, een droste effect, twee of meer identieke onderwerpen etc.

lidy

Nou, kijk eens aan, je wordt op je wenken bediend, hier is -ie: het echte cacaoblikje waarnaar het droste-effect, naar verluidt, genoemd is. Ooit meegenomen uit mijn ouderlijk huis,en inmiddels wel een beetje aangetast door de tand des tijds. (Dit was vast een mooie geweest voor D1N0, maar die is nergens te bekennen.)

IMGP1292-copy.jpg

Nu ben ik op zoek naar een pollepel!

glasbak

Mooie pollepel of niet ?

Dan is het nu (bijna) bedtijd, dus graag iets dat slaapt, dus huis(dier)genoot, vulkaan, etc.

D1N0

Mijn lieve Leutje

Volgende opdracht "Iets dat mist" (als in: er niet is maar er wel hoort te zijn, ik wil geen mistige landschappen zien :p)

lidy

Lief! ♥♥♥

Je bedoelt een wijnfles zonder dop/kurk of zo?  :P Ik zal 'm niet posten, vind ik flauw.  8)

Arno56

1 poot, 5.jpg
Scholekster met 1 poot.

Ik bek op zoek naar een mooie straatlantaarn.

lucien

Straatlantaarn.

En nu gaan we op zoek naar een terrasstoel.

D1N0

Nu een uithangbord

lidy

Arno56

Uithangbord.jpg
Uithangbord, zo'n 40 jaar geleden.

Iemand met een paraplu.

lidy

ARNOOOOO - tijd voor een nieuwe opdracht. Ondanks de regen geen paraplu te bekennen hier, ;)