Nieuws:

Bij het oude forum inloggen met oude inlog gegevens

Hoofdmenu
avatar_Arno56

Tulpen geven kleur aan het landschap.

Gestart door Arno56, 19 apr, 2020, 13:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arno56

Landschap met 120-400mm en K-5

Karpertje-007

Zeer mooie kleurenpracht mooi om te zien.

Groet Hennie.

lidy

Prachtgezicht die kleurrijke velden! ♥

Arno56

Hennie en Lidy, bedankt voor jullie reacties. De bloembollentelers staat echter een strop te wachten, omdat de vraag en de prijs is gekelderd door de crisis.

Arno

Karpertje-007

Tja Arno wie eigenlijk niet, deze crisis ramt met een sloopkogel door heel het land heen en velen zullen hem ontmoeten helaas.
Ik ben blij dat ik gepensioneerd bent (vervroegt eruit gegaan) kreeg net weer mijn geld toegestuurd dus weer helemaal happy.

Groet Hennie.

Tonny

Heerlijke Hollandse kleurrijke plaatjes.
als je denkt dat alles tegen zit, denk dan opnieuw😉

Jan

K-S2 | K-01 | *ist D | MX-1 black | MX-1 silver
DA 55-300 PLM WR RE | smc DA 15mm 1:4 ED AL Limited | HD DA 21mm 1:3.2 AL Limited
smc A MACRO 50mm 1:2.8 | smc A 24mm 1:2.8 | +++
my pictures

Fries

Heerlijk heldere kleuren Arno! Naar verluid wordt er wel behoorlijk wat gif gebruikt bij deze teelt...

lucien

Bijzonder fraai, Arno!!

Groeten, Luciën

atir


Arno56

#10
Bedankt voor jullie reacties.

Citaat van: Fries op 27 apr, 2020, 23:30 Heerlijk heldere kleuren Arno! Naar verluid wordt er wel behoorlijk wat gif gebruikt bij deze teelt...

Mee eens, Remco. Wij mensen verontreinigen het milieu met allerlei middelen, zoals "gewasbeschermingsmiddelen" om plantenziekten te voorkomen/bestrijden, glyfosfaat (Round-up) om planten dood-te-spuiten, maar ook verf tegen corrosie, sulfiet in wijn voor de houdbaarheid etc. Daarnaast zorgt de aanvoer van veevoergrondstoffen en kunstmest voor meer methaan (o.a. uitgescheiden door herkauwers) in de lucht en naast stank en te hoge stikstof belasting van de natuurgebieden, ook voor klimaatopwarming, net als CO2.
De oplossing van het milieuvraagstuk is voor de "sierteelt" (gif verbieden) veel minder ingrijpend dan bij de landbouw: er zullen meer mensen nodig zijn (er zijn er nu al te weinig die er willen/kunnen werken) om dezelfde hoeveelheid voedsel te kunnen telen en de opbrengsten gaan wat omlaag. Omdat Nederland een grote exporteur is van voedsel en sierteelt producten, hoeft het qua voedselvoorziening hier geen probleem te zijn zonder "gif" te werken; wereldwijd ligt dat m.i. minder gunstig.

hansjhk

Tulpen geven kleur aan het landschap
dat was volgens mijn ouders wel anders in 1944
dat stond dan op het menu tulpenbollen
Pentax K3  Nikon D610 FX