avatar_lidy

Uitslag challenge #8

Gestart door lidy, 16 jul, 2020, 14:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lidy


Nou ja, geen 8 deelnemers, maar ik tel mijn zegeningen: maar liefst 5 dit keer! D1N0 en EviZ, leuk dat jullie ook weer meegedaan hebben! Dank allemaal voor jullie inspanningen!  8)

Er valt niet zoveel te zeggen over de bewerkingen - veel van jullie hebben (min of meer) dezelfde uitsnede aangehouden, al dan niet met hond, en veelal met de kleuren gespeeld.
Wat me dit keer opviel, is dat niemand die uitgebeten plek in het oorspronkelijke wolkendek heeft aangepakt. Dat was een van de eerste dingen waar ikzelf geprobeerd heb iets aan te doen.

Kokkie:
1. een vrij rechttoe-rechtaanomzetting waaraan wat licht is toegevoegd en de kleuren wat verzadigder zijn.
2. hier wat meer uitgesproken blauwen en groenen, maar voor mij ligt er te veel een blauwzeem over het geheel.

Luciën:
1. Gespiegeld en voorzien van een hele kudde kloonhondjes, die alle kanten uitgaan, inclusief een mini! Haha, leuk!
2. Een wat zachtere bewerking, die me onvoldoende aanspreekt.
3. Lucht vervangen door mooie wolkenpartijen (Een van jezelf? Bewerkt met Luminar?) Aandacht voor detail - de wolkenreflectie in het water - alhoewel het blauw daar een beetje doorschiet.

Pentax4ever:
1. Een moody z/w met vrij veel structuur. Hier valt het uitgebeten gedeelte wel zo mogelijk nog meer op.
2. Hmmm, het blauw is hier wat onnatuurlijk voor mijn gevoel.
3. En nog een vervangen lucht met als bonus overvliegende vogels! Ook hier had de kleur van de lucht iets natuurlijk mogen zijn voor mij en de belichting had iets teruggeschroefd mogen worden, m.n. op het voorste/rechtergedeelte van het gras.

D1N0:
1. Ik weet niet hoe/wat je gedaan hebt, maar ik zie een 'zilveren' omlijning om de meeste bomen en gewassen. Mijn voorkeur gaat uit naar wat meer verzadigde kleuren - dit oogt wat 'bleek', als je begrijpt wat ik bedoel.

And last but not least EviZ:
1. Zó z/w dat in een groot gedeelte vrijwel niets te onderscheiden is. Wél krijgen water en lucht hierdoor extra aandacht. Dat is mooi! Op die uitgebeten plek na dan. ;)
2. Wat lichter, wat meer structuur zichtbaar, en deze spreekt me dan ook meer aan.
3. Andere kleurtonen voor de afwisseling. Leuk! Iets meer de rode en paarse kant uit had ik nóg mooier gevonden. 

En dan nu .... tromgeroffel natuurlijk .... de totaal subjectieve uitslag ... taaaadaaaaa ... the winner is:

1. Luciën met #3
2. EviZ met #3

Ik weet niet wie er bedacht heeft dat we de 3 eersten moeten noemen ipv 2, maar 2 lijkt me genoeg. Als jullie het daar niet mee eens zijn, dan komt op de derde plaats Luciën met #1. Een zeer overtuigende nummer 1 dus dit keer!

Luciën en EviZ: gefeliciteerd met deze eervolle plaatsing!  ;D

En dan hieronder nog mijn eigen bewerking waarin ik heb geprobeerd het overbelichte gedeelte in de lucht weg te werken. Je hoeft 'm natuurlijk niet mooi te vinden; smaken verschillen nou eenmaal.

LG__8220_A-edit_0-2-2-copy.jpg


lucien

En hopla.......... Daar gaat mijn, zwaar bevochten titel als eeuwige tweede.

Ik ga morgen op zoek naar een mooie uitdaging voor jullie.

Groeten en bedankt voor de eer!!

lidy


Zucht ... 't is ook nooit goed!  :P 

 ;D

kokkieblanda

felies  ;D
ben benieuwd waarmee je komt
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

EviZ

Tnx Lidy voor je beoordeling en Gratz Lucien met de overwinning!  :)