Nieuws:

Welkom bij het nieuwe PENTAXian(eu/nl) forum

Hoofdmenu
avatar_Pieter

Berkenblad

Gestart door Pieter, 21 aug, 2021, 21:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieter




In mijn zoektocht naar creƫren in plaats van alleen registreren heb ik geprobeerd een minimalistisch beeld te maken dat toch boeit.
Graag commentaar!

hansbeus

Naar mijn bescheiden mening zou de plaat interessanter zijn als het blaadje een meer prominente rol zou spelen. De details, zoals de nerven en kleurnuances, komen dan duidelijker over. Een kleinere achtergrond met zijn diverse grijstinten en mossen vormt een leuk en neutraal contrast.

Met vriendelijke groet,

Hans.
K-1 II, Pentax D FA 28-105 f3,5-5,6 WR, Sigma 24-70 F2,8 EX DG HSM, Sigma 105 F2,8 EX DG MACRO, Sigma 70-200 F2,8 II APO DG MACRO HSM, Sigma 150-500 F5-6,3 DG OS HSM, Samyang/Walimex 14  F2,8 ED AS IF UMC, Yongnuo speedlite YN585EX, Godox CT-16 Trigger

Fries

Eigenlijk is het blad te klein. Misschien dat je er met een vignet wel kom? Maar ik begrijp waar je op uit bent. Misschien is leuk voor wat inspiratie:https://www.ignant.com/2017/06/12/andy-goldsworthys-land-art-photography/

Megan

Zonder blad is het een mooi abstract  ;)

Wunigard

Minder is beter. Rots met structuur en mos, dat zijn al drie  zaken om naar te kijken en ook genoeg kleur. Het fel gekleurde blad is too much.

Toine

Ik zie dat graag zulke platen. Als het de mijne was zou ik het berkenblad meer linksonder in de hoek zetten. Op zijn minst 1/3 van hoogte en breedte, maar waarschijnlijk nog verder in de hoek (in het midden van het onderste vak van de gulden snede verdeling).

Pieter

Allen bedankt voor de feedback
@ Toine: ik heb op jouw advies het blad inderdaad wat meer naar de linker onderhoek geschoven door iets te croppen. Dat was inderdaad de oplossing om het een prominentere plaats te geven in het geheel. Nu meer spanning in het beeld.