avatar_Fries

En hier is de nieuwe K-3III!

Gestart door Fries, 31 mrt, 2021, 01:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guido Franssens

Ik denk dat foto 2 met de k1 is gemaakt.

Guido Franssens

De foto met de K1 is op 250 iso en met de K3M3 op 800 iso niet echt een vergelijk mogelijk dan.

kokkieblanda

Citaat van: Pentax4ever op 02 mei, 2021, 16:37 Ik zie eigenlijk geen verschil in kwaliteit behalve dat foto 1 wat donkerder en foto 2 wat lichter en iets frisser is.
De ene foto is begin maart gemaakt en de andere op dag 2 en waarbij alle instellingen nog goed gezet moeaten worden. Het was toen ook bewolkt. Situaties waren dus verschillend. Morgen een vergelijking met identieke opstelling en andere lens  als je nu al problemen hebt om de verschillende camera's uit elkaar te houden wordt het helemaal leuk :)
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Fries

Inmiddels is de premium zwarte set naar mij onderweg.

kokkieblanda

dat heeft even geduurd, veel plezier ermee (heb ik zeker met de mijne al een paar weken  :-* )
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Jan

Citaat van: Fries op 18 mei, 2021, 15:18 Inmiddels is de premium zwarte set naar mij onderweg.
Veel plezier ermee!
K-S2 | K-01 | *ist D | MX-1 black | MX-1 silver
DA 55-300 PLM WR RE | smc DA 15mm 1:4 ED AL Limited | HD DA 21mm 1:3.2 AL Limited
smc A MACRO 50mm 1:2.8 | smc A 24mm 1:2.8 | +++
my pictures

Pieter

Citaat van: Fries op 18 mei, 2021, 15:18 Inmiddels is de premium zwarte set naar mij onderweg.
Geniet er van Fries! (Wij daarna ook  ;)  ;) )

Fries

Citaat van: kokkieblanda op 18 mei, 2021, 15:24 dat heeft even geduurd, veel plezier ermee (heb ik zeker met de mijne al een paar weken  :-* )
Dankjewel! En toch de premium editie die ik wilde. Helaas kom ik er nu wel achter dat de gepubliceerde specificaties iets exacter kloppen dan ik had gewild; de instellingen voor het aantal beelden per seconden zijn niet zoals vroegere camera's aangepast op de Europese PAL standaard. Dus feitelijk mis ik 25p en 50p als opties. Je hebt nu 24p en 30p als je 4k draait en dat is voor mijn werk in ieder geval niet bruikbaar. Heb hierover op het US forum al even een topic geopend voor het geval dat ik wat over het hoofd zie. Wellicht is zoiets via de firmware ooit nog eens te veranderen. Omdat ik mijn originele K-3 nu heb weggegeven is het enige alternatief de K-1 in crop gebruiken als ik wat vogels dichterbij wil filmen en de kwaliteit van die bestanden valt toch wat tegen.

Het is een kleine afknapper. Klein, omdat het volledig volgens de gepubliceerde specificaties is en ik tegen beter weten in hoopte dat het toch anders in elkaar stak.

Citaat van: Jan op 18 mei, 2021, 15:59
Citaat van: Fries op 18 mei, 2021, 15:18 Inmiddels is de premium zwarte set naar mij onderweg.
Veel plezier ermee!
Dankjewel!
Citaat van: Pieter op 18 mei, 2021, 21:27
Citaat van: Fries op 18 mei, 2021, 15:18 Inmiddels is de premium zwarte set naar mij onderweg.
Geniet er van Fries! (Wij daarna ook  ;)  ;) )
Ga mijn best doen! Als ik weer even wat tijd heb.... ;)

kokkieblanda

#98
Je bent niet de enige die dat dit opgevallen. Mogelijk dat er een firmware update komt met een aanpassing daarvoor. Kan natuurlijk ook zijn dat de gebruikte chip deze beperking ingebakken heeft. PAL is overigens voor analoge tv en dat is nu vrijwel uitgefaseerd in NL

ps. zie net op het internationale forum wat de precieze problemen zijn
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Fries

Citaat van: kokkieblanda op 20 mei, 2021, 07:48 Je bent niet de enige die dat dit opgevallen. Mogelijk dat er een firmware update komt met een aanpassing daarvoor. Kan natuurlijk ook zijn dat de gebruikte chip deze beperking ingebakken heeft. PAL is overigens voor analoge tv en dat is nu vrijwel uitgefaseerd in NL

ps. zie net op het internationale forum wat de precieze problemen zijn
Ik heb er een mailtje aan gewaagd richting Ricoh-Pentax Europa.

joostdh

Citaat van: kokkieblanda op 20 mei, 2021, 07:48 PAL is overigens voor analoge tv en dat is nu vrijwel uitgefaseerd in NL

Ja en nee. Qua resolutie is veel losgelaten maar hoe dan ook werkt (broadcast) TV in Europa, ook digitale TV, voorlopig nog met 25 fps of een veelvoud daarvan. 24p is natuurlijk á la film en 30 fps voor NTSC (o.a. VS en Japan). En omrekenen tussen fps is nooit ideaal (tenzij een exact veelvoud) en relatief tijdrovend.

Vervelend avatar_Fries, zou toch echt iets moeten zijn dat met een firmware aanpassing op te lossen is want ik kan me niet anders voorstellen dan dat een sensor geheel onverschillig ten aanzien van fps. Dat is natuurlijk een reliek uit de tijd dat televisies afhankelijk waren van de Hz van stroom uit het stopcontact.

Fries

Citaat van: joostdh op 21 mei, 2021, 10:48
Citaat van: kokkieblanda op 20 mei, 2021, 07:48 PAL is overigens voor analoge tv en dat is nu vrijwel uitgefaseerd in NL

Ja en nee. Qua resolutie is veel losgelaten maar hoe dan ook werkt (broadcast) TV in Europa, ook digitale TV, voorlopig nog met 25 fps of een veelvoud daarvan. 24p is natuurlijk á la film en 30 fps voor NTSC (o.a. VS en Japan). En omrekenen tussen fps is nooit ideaal (tenzij een exact veelvoud) en relatief tijdrovend.

Vervelend avatar_Fries, zou toch echt iets moeten zijn dat met een firmware aanpassing op te lossen is want ik kan me niet anders voorstellen dan dat een sensor geheel onverschillig ten aanzien van fps. Dat is natuurlijk een reliek uit de tijd dat televisies afhankelijk waren van de Hz van stroom uit het stopcontact.
Ja, ik verwacht ook dat dit wel op te lossen is. Maar zo'n inspanning wordt ook vast ook scherp beoordeeld op hoeveel gebruikers je ermee helpt en die gebruikers zijn over het algemeen niet echt bezig met video met hun camera.

KRG

Citaat van: Fries op 19 mei, 2021, 17:40
Citaat van: kokkieblanda op 18 mei, 2021, 15:24 dat heeft even geduurd, veel plezier ermee (heb ik zeker met de mijne al een paar weken  :-* )
Dankjewel! En toch de premium editie die ik wilde. Helaas kom ik er nu wel achter dat de gepubliceerde specificaties iets exacter kloppen dan ik had gewild; de instellingen voor het aantal beelden per seconden zijn niet zoals vroegere camera's aangepast op de Europese PAL standaard. Dus feitelijk mis ik 25p en 50p als opties. Je hebt nu 24p en 30p als je 4k draait en dat is voor mijn werk in ieder geval niet bruikbaar. Heb hierover op het US forum al even een topic geopend voor het geval dat ik wat over het hoofd zie. Wellicht is zoiets via de firmware ooit nog eens te veranderen. Omdat ik mijn originele K-3 nu heb weggegeven is het enige alternatief de K-1 in crop gebruiken als ik wat vogels dichterbij wil filmen en de kwaliteit van die bestanden valt toch wat tegen.

Het is een kleine afknapper. Klein, omdat het volledig volgens de gepubliceerde specificaties is en ik tegen beter weten in hoopte dat het toch anders in elkaar stak.

Citaat van: Jan op 18 mei, 2021, 15:59
Citaat van: Fries op 18 mei, 2021, 15:18 Inmiddels is de premium zwarte set naar mij onderweg.
Veel plezier ermee!
Dankjewel!
Citaat van: Pieter op 18 mei, 2021, 21:27
Citaat van: Fries op 18 mei, 2021, 15:18 Inmiddels is de premium zwarte set naar mij onderweg.
Geniet er van Fries! (Wij daarna ook  ;)  ;) )
Ga mijn best doen! Als ik weer even wat tijd heb.... ;)
ik zou ook proberen eens contact op te nemen met Mike Muizebelt. Hij is volgens mij ook Pentax ambassadeur en heeft misschien meer ingangen bij Pentax/Ricoh.