avatar_Asahiflex

Je kunt Pentax wel uit Asahiflex halen maar Asahiflex niet uit Pentax...

Gestart door Asahiflex, 29 jan, 2023, 13:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnnieS

K-7 Silver Limited Edition K-5 Silver Limited Edition K-3 Silver Limited Edition  KX K-01 K10 Q K10D K110D K20D en een flinke voorraad Lenzen

joostdh

Welkom terug Peter. Altijd leuk om een een vertrouwde naam weer te zien.

Asahiflex

Dank jullie! En, Joost: volgens mij heb ik nog steeds een zak met filmpjes van Guido voor je klaarliggen. Om de een of andere reden heb je ze nooit meer opgehaald. Wees gerust: ze zijn nog meer over datum dan dat ze al waren.  :P

Karpertje-007

Beste Peter jij was toch ook diegene die deze lens ooit had en hem naar het buitenland bracht voor de verkoop.
ik was toen ook geïnteresseerd in die maar kon het toen niet betalen.


Groet Hennie.

Asahiflex

Mooie lens! Nee, dat was ik niet. De mijne was namelijk de oudere F* versie.
Hij was trouwens verrekte scherp... Zelfs wijdopen en naar mijn normen.




Tonny

Hoi peter welkom terug.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan he?.
had al een keer een balletje uitgegooid hier of je nog wat met fotografie deed, ooit heb ik nog de nostalgische F4*- 300mm van je gekocht. Had ik em nog maar ;)
blij dat je weer terug bent.
groet tonny

als je denkt dat alles tegen zit, denk dan opnieuw😉

Asahiflex

Bedankt Tonny! Toevallig dacht ik dezer dagen precies hetzelfde over de F* 300. Toch een van de objectieven waar ik het meest plezier van gehad heb. Eerlijk gezegd ben ik van al mijn objectieven vergeten wie ze heeft overgenomen. Ik hoop dat hij jou goed heeft gediend.  ;D

Willem

Ai wat leuk, een echte oude bekende met een bijzondere naam !!, welkom terug.

piet

Welkom terug Peter,leuk weer eens wat van je te lezen
Pentax K3, SMC Pentax F 70-210. SMC Pentax 18-135 F:3.5-5.6. ED AL(IF) DC WR ,SMC Pentax DA 35mm F2,8 Macro Limited.  Metz 48 AF1.Pentax AF 360 FGZ
,

Asahiflex


Wunigard

Hallo Meester van de Jampotten.  Fijn dat je er weer bent. Liefs  Rita.

Asahiflex

Haha, die geuzennaam was ik alweer bijna vergeten! ;D

Ik ben trouwens in afwachting van een T-mount adapter want ik wil graag een klein jampotje uitproberen. Ben benieuwd!  8)

Fookus

Ha Peter!

Dat is inderdaad lang geleden!!

Ik herinner mij nog vooral de thematische lens-testjes....

Zoals Walkaround in weekXX met de takumar F2.0 55 mm
En dan de week daarna met de F1.4 50 mm.....etc

En dan vergelijken op scherpte en bokeh

Dat was dan ook met Omar en Koor

Ik herinner mij ook de Pentax meet bij Blauwe Kamer met Auke Florian en Glasbak :)


In de tussentijd heb ik vrijwel alle camera's uitgeprobeerd en heb nu de K1ii en Guapa (Nicolette) heeft de KP

De K1ii vind ik werkelijk een TOP camera (hij lijkt denk ik op de K3ii in gebruik)

Veel plezier weer!! :)

,Groet Marcel
Most lenses are better than most photographers...

Asahiflex

Leuk dat jullie er ook nog steeds zijn, Marcel en Nicolette! Tijd om nog een keer een meet te organiseren.  :D

Die meet bij de Blauwe Kamer herinner ik me nog. Alleen de datum weet ik niet meer. Maar ja, het is dan ook wel HEEL lang geleden. Die tijd... is heel snel gegaan.

IK ben zeer zeker van plan af en toe weer eens wat oude lensjes op de camera te zetten. AF is saai  ;D

KRG

Hallo Peter,

Leuk je weer te zien op dit forum.

Ik ben ook nog steeds actief met Pentax bezig. Alleen niet zo vaak meer op de forums actief. Ik heb tegenwoordig naast mijn k-X en mijn K-S2 ook al weer een paar jaar de K-1. Een dijk van een camera.

Mooi dat je ook je oude nickname gebruikt. Hoe is het met je oude t1 en t2 enzo afgelopen. Ook op dit forum zou ik er wel iets over willen lezen van jou.