'Camping' de Tweelingmeren

Gestart door Fries, 17 sep, 2023, 19:22

Vorige topic - Volgende topic

Fries

Na een halve dag wandelen richting Nationaal Park Stabbursdalen vond ik het wel welletjes en zette mijn tent op bij één van de twee meertjes die samen de Tvillingsvannat heten. Ben de afgelopen week teruggekomen minus een onbekend aantal kilo's die ik door alle inspanningen voorlopig niet meer mee hoef te sjouwen.

Vriendelijke groeten,

Remco

1.
IMGP0941 1.jpg

2. Een blik naar mijn kampeerplek de volgende ochtend.
IMGP0942 2.jpg

3. Overstekende rendieren.
IMGP0944.jpg

4. Aan de voet van de bergen in de verte ligt het Stabbursdal.
IMGP0947.jpg

5. En als je de DA*300mm gebruikt zie je het pad in de voorgrond lopen langs een klein hutje. Dat is het onderkomen van rendierherder John.
IMGP0948 2.jpg

Guido Franssens

Wauw, wat een trip, mooie serie.

Fries

Citaat van: Guido Franssens op 17 sep, 2023, 21:11 Wauw, wat een trip, mooie serie.
Dankjewel! De beste foto's komen nog.

Jan

Heerlijk die verlatenheid. Mooie foto's.

Groet,
Jan
K-S2 | K-01 | *ist D | MX-1 black
DA 55-300 PLM WR RE | HD DA 21mm 1:3.2 AL Limited
smc A MACRO 50mm 1:2.8 | smc A 24mm 1:2.8 | +++
my pictures

Fries

Citaat van: Jan op 17 sep, 2023, 22:00 Heerlijk die verlatenheid. Mooie foto's.

Groet,
Jan
Dankjewel! Heb in tien dagen vier mensen gezien en met één gesproken. En dat was op de tweede dag. Wel nog wat gebeld en zo, maar de verbindingen waren meestal klote.

Pentax4ever

Mooi om het rijk alleen te hebben en prachtige omgeving en foto's.

kokkieblanda

Fraaie serie met een mooi en leeg landschap
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Fries

Citaat van: Pentax4ever op 19 sep, 2023, 18:42 Mooi om het rijk alleen te hebben en prachtige omgeving en foto's.
Dankjewel! Kwam inderdaad buitengewoon weinig mensen tegen.De rendierherder was de enige. Wel nog drie andere mensen gezien, maar daar bleef het ook bij.
Citaat van: kokkieblanda op 19 sep, 2023, 20:13 Fraaie serie met een mooi en leeg landschap
Dankjewel Franc!

lucien

Tjonge..... Wat een drukte daar op die camping!!

lucien

En wat een geweldig overweldigend landschap...

Fries

Citaat van: lucien op 23 sep, 2023, 15:53 Tjonge..... Wat een drukte daar op die camping!!
Citaat van: lucien op 23 sep, 2023, 15:54 En wat een geweldig overweldigend landschap...
Er kwam die avond nog iemand bij op ongeveer anderhalve kilometer afstand... En ja, dit landschap blijft bijzonder.

Karpertje-007

Tja dit is puur zo mooi.
Vraagje wel een vliegenhengeltje meegenomen neem ik aan.

Groet Hennie.

Fries

Citaat van: Karpertje-007 op 27 sep, 2023, 15:46 Tja dit is puur zo mooi.
Vraagje wel een vliegenhengeltje meegenomen neem ik aan.

Groet Hennie.
Absoluut! Een vriend heeft de loszittende ogen van mijn Sage #5 gerepareerd. Dus kon mijn vertrouwde hengel weer mee en met resultaat. Een grote forel verspeeld, acht gevangen waaronder één van net geen halve meter. En na de tocht met mijn #8 nog een 'sea char' gevangen; trekkende beekridder. Een beschermde soort die ik dus ook gelijk heb teruggezet. Was eigenlijk bezig op zeeforel. Daarvan heb ik er één verspeeld. Verder nog met de spinhengel op een meer aan het trollen geweest. Twee snoeken en in hele dikke baars waren daar het resultaat.

Groeten,

Remco