avatar_EviZ

Challenge #10

Gestart door EviZ, 26 jul, 2020, 17:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pentax4ever

#15
Vond dit een leuke opdracht met voldoende mogelijkheden om er iets van te maken; of dat gelukt is zal later blijken....

1. Lightroom





2. Luminar 4






3. Silver Efex Pro



kokkieblanda

1ste poging (niet echt tevreden nog)

20120624-IMGP8025.jpg
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

lidy

Hahaha, da's een zeppelin toch? Nee, da's lekker bij de tijd!  :P  ;D

EviZ

Citaat van: lidy op 27 jul, 2020, 14:00 't Is trouwens leuk om te lezen over het ontstaan en de groei van Schiphol. Onvoorstelbaar dat dat pas 104 jaar geleden uit de grond (nou ja, het Haarlemmermeer) gestampt werd.
Dat is zeker interessant om over te lezen.
Ook een leuk feitje is dat ter hoogte van de kop van de Polderbaan op 25 mei 1573 Slag op het Haarlemmermeer in een poging het beleg van Haarlem te doorbreken. Niet gelukt btw....

lidy


Ja, dat is een van de dingen die ik zo leuk vind aan foto's zien en maken: je gaat je dingen afvragen en opzoeken. Dan kom je vaak heel interessante feitjes tegen - als je tenminste van een beetje geschiedenis houdt en dat doe ik. ;)

kokkieblanda

Citaat van: lidy op 27 jul, 2020, 15:08 Hahaha, da's een zeppelin toch? Nee, da's lekker bij de tijd!  :P  ;D
Die vloog in 1929 over Schiphol, past dus in het tijdsbeeld :)
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

EviZ

Citaat van: lidy op 27 jul, 2020, 18:22 Ja, dat is een van de dingen die ik zo leuk vind aan foto's zien en maken: je gaat je dingen afvragen en opzoeken. Dan kom je vaak heel interessante feitjes tegen - als je tenminste van een beetje geschiedenis houdt en dat doe ik. ;)
Me too

EviZ

We zijn halverwege.... het loopt nog niet echt storm met bewerkingen....
Was de foto niet aantrekkelijk genoeg om de uitdaging aan te gaan?

kokkieblanda

natuurlijk wel, maar er zijn ook andere dingen in het leven die helaas wat meer prioriteit hebben, zoals werken :(

K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

lucien

#24
Poging 1:
In kleur


Poging 2:
In zwart/wit


Poging 3:
Met een digitale 1296 pixelcamera uit die tijd.




lidy


EEEEEEE-R-I-K - tijd voor de grote onthulling! Wie o wie?

EviZ

Citaat van: lidy op 03 aug, 2020, 11:05 EEEEEEE-R-I-K - tijd voor de grote onthulling! Wie o wie?
Hey, inzenden kon tot en met gisteren ;-)

Enfin, niet heel veel inzendingen maar er valt nog wel te kiezen.
En dat gaat naar mijn smaak ;-) Vooropgesteld dat ik geen grote fan ben van die "vervangings-" en "toevoeg-dingen" van Luminar. Lucht vervangen kan als de originele lucht slecht is en de vervangende lucht realistisch is en past binnen de foto. Het moet dan wel goed gebeuren; zie bv Cees en Lucien gebruiken dezelfde vervangende lucht: bij Cees zit er een onrealistische grijze band onderaan, daar had nog wat aan correctie-schuifjes getrokken moeten worden.
Van objecten toevoegen heb ik nog zelden een realistisch resultaat gezien. Ik vind Luminar echt wel een handige plugin maar de ontwikkeling moet te veel in dat soort ongein gaan zitten ;-)
En het valt mij op dat niemand de pionnen en info-bord voor de Fokker heeft weggehaald.

Uitslag:
1. bewerking 1 van Cees: lekker frisse plaat geworden.
2. bewerking 3 van Lucien voor het lef! (en anders was bewerking 2 nummer 2: mooi in z/w)

lidy


Jemig, wat een slag, ik dreig Lucien(ne) II te worden.  :D  :D  :D

Pionnen en info-bord voor Fokker ...??? Waaaaaaar?

Ik ga mijn wonden likken, maar niet voordat ik Cees en Lucien van harte gefeliciteerd heb met hun podiumplaatsen!  ;)

Dank, Erik, voor foto en jureren (alhoewel ...  >:D ) en zeg eens eerlijk: was je 't echt niet vergeten?

(Don't worry, guys, I'll cope!)  ;)

EviZ

Citaat van: lidy op 03 aug, 2020, 18:15 [...] en zeg eens eerlijk: was je 't echt niet vergeten? [...]
Nope, deze keer was ik het niet vergeten; ik had gisterenavond juist nog gekeken of er nog last moment aanvullingen waren.....

Citaat van: lidy op 03 aug, 2020, 18:15 [...] Pionnen en info-bord voor Fokker ...??? Waaaaaaar? [...]
Pion en infobord voor het neuswiel en twee pionnen onder de vleugels.

lidy


En waarom moeten die weg? Dat was er nog net in die tijd? Tja, volslagen vliegtuignoobs hier, denk ik. ;)