avatar_P Schijf

In groen knollen waddenzee

Gestart door P Schijf, 05 sep, 2022, 21:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

P Schijf

Af gelopen zondag middag naar Wierum gereden om de Zon in de Zee zien zakken, maar helaas kwam bij het droog vallen er veel groen te voor schijn ik had beter thuis kunnen blijven want daar ging niet om maar om Zon vlak boven de horizon te fotograveren.
Maar helaas niets veel soeps was dat.

Afz. peter schijf 

kokkieblanda

Dat blijkt wel uit de foto ;D
Soms heb je van die dagen en dan zit het weer/dieren etc allemaal tegen
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

lucien

Ach.... Het kan niet altijd meezitten.
Foto doet me verlangen naar een lekker bord erwtensoep........ Dat dan weer wel!!  ;D

kokkieblanda

Citaat van: lucien op 07 sep, 2022, 10:23 Foto doet me verlangen naar een lekker bord erwtensoep........ Dat dan weer wel!!  ;D
Komt mooi uit, erwtensoep is in principe een zomersoep ;D
behalve in het tegendraadse NL natuurlijk
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Tonny

 Ook zonder de zon  toch nog een mooi plaatje zo.
als je denkt dat alles tegen zit, denk dan opnieuw😉

P Schijf

Helaas had ik in gedachten wat Fries kan ik ook wel eens doen want dat zijn mooien en scherpe foto's van de waddenzee maar toch niet want die zijn mooi van compesitie en scherp van uitvoering, misschien toch maar bij FRIES in de leer gaan.

Afz. peter schijf

Fries

Die eerste is helemaal niet verkeerd hoor! En dat groen kan best mooi zijn. In de eerste is de lucht wel behoorlijk overbelicht. Ik weet natuurlijk niet of dat door de instellingen kwam of doordat je recht tegen in de zon aan het schieten was. Het laatste probeer ik bijna altijd te vermijden.

P Schijf

Geachte Remco bij de eerste foto moest terdegen tegen de zon in fotgraveren wat een zeer uit gebeten lucht gaf, zoals ziet is bekende torentje in de verte Wierum mijn insteek was om de zon in de zee zie zakken maar helaas niet gelukt want vrij hierna verdween de zon achter de wolken en was het afgelopen met de pret.
bij de tweede foto had ik de zon in mijn rug staan en de wind kwam ook uit het westen maar goed dat weet je als naar noord friesland ga en zeker bij Wierum daar waait meestal wel.

Afz. peter schijf

Fries

Citaat van: P Schijf op 22 sep, 2022, 20:49 Geachte Remco bij de eerste foto moest terdegen tegen de zon in fotgraveren wat een zeer uit gebeten lucht gaf, zoals ziet is bekende torentje in de verte Wierum mijn insteek was om de zon in de zee zie zakken maar helaas niet gelukt want vrij hierna verdween de zon achter de wolken en was het afgelopen met de pret.
bij de tweede foto had ik de zon in mijn rug staan en de wind kwam ook uit het westen maar goed dat weet je als naar noord friesland ga en zeker bij Wierum daar waait meestal wel.

Afz. peter schijf
Beste Peter, recht in een felle zon levert bijna nooit een goede foto op. Althans niet met een een groothoek. Het verschil tussen licht en donker is gewoon te groot. Wat wel werkt, is een wat minder sterke winter of herfstzon en dan met een tele wat inzoomen. Ik heb ooit met de videocamera van mijn werk gedaan voor deze reportage: https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/949904/een-donkerder-wad-nu-ook-internationaal