Nieuws:

Bij het oude forum inloggen met oude inlog gegevens

Hoofdmenu
avatar_Guido Franssens

Airbus A400M

Gestart door Guido Franssens, 03 feb, 2023, 17:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guido Franssens

Ondertussen al op pensioen maar destijds begon mijn militaire loopbaan aan de Belgische kust te Koksijde.

Ondertussen hebben ze er een heel nieuw transportvliegtuig, de Airbus A400M. Met de vorige twee typen transportvliegtuig (Flying boxcar & Hercules) heb ik kunnen mee vliegen. Met deze helaas niet.


joostdh


kokkieblanda

mooie vogel ;D
bijtanken in de lucht is ook mogelijk zie ik
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

berthermans

mooie kist, de Hercules is me ook bekend, heel wat uren in doorgebracht zittend, hangend en liggend in de netten. Laatste vlucht was in jan 2004, twee dagen naar Kaboel.

Pentax4ever

Mooie kist. Ik wist niet dat dit type vliegtuig nog gebouwd werd. Maar de eerste werd al gebouwd in 2008 lees ik op internet.

Guido Franssens

Citaat van: Pentax4ever op 08 feb, 2023, 13:51 Mooie kist. Ik wist niet dat dit type vliegtuig nog gebouwd werd. Maar de eerste werd al gebouwd in 2008 lees ik op internet.
De eerste testvlucht was in 2009. Maar transport vliegtuigen gaan lang mee. In Nederland gebruikt len zelfs de c130 hercules nog.

Guido Franssens

Citaat van: berthermans op 08 feb, 2023, 12:34 mooie kist, de Hercules is me ook bekend, heel wat uren in doorgebracht zittend, hangend en liggend in de netten. Laatste vlucht was in jan 2004, twee dagen naar Kaboel.
Lekker onconfortabel. Heb er enkele uren in gepropt gezeten. Bij aankomst in montenegro mochten we niet van het tarmac wegens een admin probleem. Nog een hele tijd zitten bakken. Dan met de bus naar de Baranja.

Fries

Stoer ding! Heb ooit in een Hercules gezeten van Kabul naar Amman. En de volgende dag verder naar Eindhoven. Al werd dat later Keulen vanwege de mist op Eindhoven. (Was als journalist embedded mee met de luchtmacht naar Kabul.)