avatar_Pentax4ever

Challenge 2 DE UITSLAG

Gestart door Pentax4ever, 25 mei, 2020, 18:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pentax4ever

DE UITSLAG:

Maar liefst 6 inzendingen voor deze 2e Challenge.
Nog niet echt veel maar er zit tenminste vooruitgang in.
Omdat de datum voor inzenden (abusievelijk) veel langer was dan vorige keer heeft iedereen ruim de tijd gehad om een bewerking in te zenden en had ik gelegenheid om goed na te denken over de "jurering". Overigens, dat maakt het niet gemakkelijker!
Ik vond het leuk om te zien hoe verschillend iedereen omgaat met de bewerking van de foto.
Het blijft natuurlijk heel subjectief zo'n beoordeling en  commentaar geven op de uitslag juich ik van harte toe.

Nou, daar gaan we dan:

1. René M:

Leuke titel "Strand4ever" en zo te zien vrij weinig bewerking. Leuk gedaan dat strandeffect en het past prima bij de vrolijke uitdrukking van het model.

2. Lidy:

Foto gecropt en licht gedraaid. Past ook wel bij deze foto (hoewel ik er persoonlijk niet zo van houd) en ik vind de weergave van de huid op mijn scherm nogal overbelicht overkomen.

3. Eviz:

Eviz gebruikt naast een crop Lightroom én Luminar voor de bewerking. Het haar en de huid van het model komt erg fraai uit de verf en de mogelijkheid die Luminar biedt om gemakkelijk de achtergrond aan te passen is hier goed benut. Kortom een heel fraai eindresultaat.

4. Guido Franssens:

Guido geeft aan "natuurlijk gehouden". Ja,  maar ik vind de weergave van de huid en het haar niet zo geslaagd. De foto komt niet fraai uit de bewerking.

5. Arno

Arno heeft Faststone gebruikt voor de bewerking met een redelijk eindresultaat maar ik vind de uitsnede niet mooi. Er is rechts denk ik te weinig ruimte gelaten.

6. Kokkieblanda:

Een originele bewerking ten opzichte van alle anderen maar naar mijn smaak wel érg ver gegaan met het special effect.



Voor mij is EVIZ de duidelijke winnaar van deze 2e Challenge en aan hem/haar de eer om de volgende uitdaging vorm te gaan geven.




lidy

Nee, hoor, geen commentaar. Eviz is een prima winnaar! Dank voor je foto en jurering, en Eric, de volgende challenge is aan jou!

EviZ

TnX! Pentax4ever!
Ik vond zelf de foto te verzadigd na het uploaden hier op het forum. Ik denk dat dat ligt aan het bewerken in AdobeRgb en uploaden in sRgb...al gebeurt dat de ene keer wel en een andere keer niet...geen idee waar dan nu aan ligt (uitzoekklusje)
Ik zal een foto uit mijn archief uitzoeken voor de nieuwe challenge (uiteraard een Pentax-raw-file).
Wanneer moet ik de foto ge-upload hebben en hoe doe ik dat?

lidy

#3
Het is de bedoeling dat de challenges een beetje aansluiten, dus - als je tijd hebt - vandaag of morgen 't liefst?

Open een nieuw topic met de naam Challenge #3
Bovenaan het topic komen de 'regels':
  • Download deze foto [link]
  • Bewerk de foto zoals je wilt: zwart/wit, HDR, gecropt of niet, alles kan, maar maak er iets van waar jij tevreden mee bent
  • Elk fotobewerkingsprogramma mag gebruikt worden
  • Post de bewerkte .jpeg dan hier in dit topic - geen lange commentaren erbij svp; het gaat hier niet om detailbeschrijvingen van wat je hebt gedaan, maar puur om het plezier
  • Plaats max. 3 versies per persoon
  • Na een week [datum] eindigt de challenge waarna de uitslag volgt
  • De winnaar plaatst de foto voor de volgende challenge


Ik heb de foto ge-upload naar mediafire.com en de link hier neergezet. Maar waar je 'm uploadt, is natuurlijk niet belangrijk.

't Liefst een raw, maar als je alleen in .jpeg schiet, dan is dat natuurlijk ook goed.

Volgens mij is dat alles, maar mis je iets, roep dan even!