avatar_Pentax4ever

Macro met AK Diffuser (https://akdiffuser.com/)

Gestart door Pentax4ever, 06 mei, 2024, 16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pentax4ever

Ik heb onlangs een AK Diffuser aangeschaft om te flitsen bij mijn macro-foto's en ben daar best tevreden over.
Hier wat voorbeelden van de combinatie Pentax K3III, macrolens HD Pentax DFA 1:2.8 100 mm ED AW (dit is de laatste nieuwe uitvoering van deze lens) en de Godox flash V860III P.
Bij deze foto's heb ik ook de 1.4 HD Pentax AF rear Converter gebruikt.

1.



2.




3.


Jan

Mooie resultaten. Daar mag je dan ook best tevreden over zijn ;D. Foto 2 is top!
K-S2 | K-01 | *ist D | MX-1 black
DA 55-300 PLM WR RE | HD DA 21mm 1:3.2 AL Limited
smc A MACRO 50mm 1:2.8 | smc A 24mm 1:2.8 | +++
my pictures

Pentax4ever

Citaat van: Jan op 06 mei, 2024, 16:32 Mooie resultaten. Daar mag je dan ook best tevreden over zijn ;D. Foto 2 is top!

En een goede macrolens Jan ;)

Tonny

als je denkt dat alles tegen zit, denk dan opnieuw😉

Willem


Guido Franssens

#5
Mooie resultaten. Met een lege melkfles. Effe werken met breekmes, warme lucht pistool en het werkt ook.


Pentax4ever

Citaat van: Guido Franssens op 06 mei, 2024, 21:27 Met een lege melkfles. Effe werken met breekmes, warme lucht pistool en het werkt ook.



Tja...tis wat het is..

Guido Franssens

Ik vermoed dat mijn setup lang niet altijd ideaal is.
Het experimenteren vind ik wel plezant.

Pentax4ever

Citaat van: Guido Franssens op 07 mei, 2024, 09:35 Ik vermoed dat mijn setup lang niet altijd ideaal is.
Het experimenteren vind ik wel plezant.

Dat is ook zo natuurlijk en met jouw foto is niks mis.
Mijn ervaring is dat de belichting met deze diffuser veel betrouwbaarder is dan met zelf in elkaar geknutselde exemplaren (en daar heb ik ook volop mee geƫxperimenteerd).
De benodigde flitskracht is ook erg laag, vaak staat die nu op 1/4 of 1/8; daardoor kun je ook sneller achter elkaar flitsen indien nodig.
Macro is al moeilijk genoeg.. :)

Karpertje-007

Geweldig mooie foto's zie ik voorbij komen dat is weer genieten en weer nuttige info voor mij is er gratis bijgezet.
Bedankt daarvoor.

Groet Hennie.