avatar_lucien

Uitslag challenge #12

Gestart door lucien, 19 aug, 2020, 21:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lucien

Wat is het toch steeds leuk en leerzaam om te zien hoe anderen een foto van jou interpreteren en bewerken naar hun eigen smaak. Elke keer weer bijzonder om te zien.
De Challenge is daarom ook zo verschrikkelijk leuk om te doen. Heel erg jammer dat er maar zo'n klein groepje van ons forum hier aan meedoen. Misschien wat meer reclame voor maken?

Iedereen die heeft meegedaan weer hartelijk bedankt voor de fraaie bewerkingen.

Hier mijn oordeel:  :)

1. Cees met poging 1
Mooi fris en helder beeld en eigenlijk precies hoe ik me het moment herinner.
2. Lidy met poging 1
Lidy heeft er een fraaie panorama van gemaakt en daar leent de foto zich prima voor.

Dus Cees van harte gefeliciteerd.

Op naar de volgende challenge!!!


EviZ

Cees en Lidy: gefeliciteerd!

avatar_lucien ik ben nog wel benieuwd wat die vlek is geheel rechts in de foto net boven waar de pier de rechterzijkant van de de foto uitloopt......

lidy

Citaat van: lucien op 19 aug, 2020, 21:57 Wat is het toch steeds leuk en leerzaam om te zien hoe anderen een foto van jou interpreteren en bewerken naar hun eigen smaak. Elke keer weer bijzonder om te zien.
De Challenge is daarom ook zo verschrikkelijk leuk om te doen. Heel erg jammer dat er maar zo'n klein groepje van ons forum hier aan meedoen. Misschien wat meer reclame voor maken?

Iedereen die heeft meegedaan weer hartelijk bedankt voor de fraaie bewerkingen.

Hier mijn oordeel:  :)

1. Cees met poging 1
Mooi fris en helder beeld en eigenlijk precies hoe ik me het moment herinner.
2. Lidy met poging 1
Lidy heeft er een fraaie panorama van gemaakt en daar leent de foto zich prima voor.

Dus Cees van harte gefeliciteerd.

Op naar de volgende challenge!!!

Ja eh, wie is er nou eigenlijk de eeuwige tweede?  :P Nee, hoor, ik zit er voor geen (centi)meter mee. 't Is zoals je zegt, Luciën: 't is elke keer weer leuk om te zien hoe anderen de foto bewerken, en ja, vaak zet de challenge me er wel toe aan weer eens iets nieuws uit te proberen - niet altijd even succesvol, maar wel altijd leerzaam!  ;D

Meer reclame maken heeft denk ik niet zo veel zin. Je moet fotobewerken 1. leuk vinden, 2. er de tijd voor (willen) nemen, 3. een of meer bewerkingsprogramma's tot je beschikking hebben en een beetje kennen, en 4. 't aandurven. Misschien komen er na de zomer/in de winter meer mensen bij, misschien ook niet. Vind je 't groepje te klein om verder te gaan? Of denkt een van de anderen er zo over?

\voor nu: Cees, van harte!  8)

Pentax4ever

Tja...met 4 deelnemers inclusief mezelf is de kans om 1e of 2e te worden al redelijk groot. Wel knap om bijna iedere keer 2e te worden hahaha, dat is ook een kunst. Proficiat met je tweede plek Lidy.
Erg jammer dat zo weinig forumleden deelnemen terwijl het toch erg leuk is om ter afwisseling eens een "vreemde" foto te bewerken; leuker zelfs dan met je eigen foto aan de slag gaan.
Wat mij betreft gaan we gewoon door met deze rubriek ondanks het kleine aantal deelnemers, misschien wordt het beter als dadelijk het weer omslaat en wie weet komen we nog eens een periode helemaal binnen te zitten dit najaar....

Ik ga vandaag op zoek naar een nieuwe foto voor Challenge 13 (oeps 13, als dat maar goed gaat).

lucien

Citaat van: EviZ op 19 aug, 2020, 22:25 Cees en Lidy: gefeliciteerd!

avatar_lucien ik ben nog wel benieuwd wat die vlek is geheel rechts in de foto net boven waar de pier de rechterzijkant van de de foto uitloopt......

Het was me niet opgevallen toen ik de foto verstuurde, maar na wat onderzoek ben ik er achter. Er zitten een paar vlekjes op de sensor. Bij de eerste foto zoek ik die op en verwijder ze in LR, daarna laat ik LR middels automatisch synchroniseren bij alle volgende foto's verwijderen. Meestal lukt dat aardig maar hier ging het programma even de mist in. :-)

Groeten, Luciën

EviZ

Ah, Tnx! Ik kreeg het niet netjes weg anders dan het uit de foto wegsnijden.