Nieuws:

Bij het oude forum inloggen met oude inlog gegevens

Hoofdmenu
avatar_Pentax4ever

Kleine Dommel

Gestart door Pentax4ever, 15 jun, 2020, 20:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pentax4ever

Naar mooi natuurgebiedje geweest vandaag in de omgeving van Eindhoven, (Heeze).

Hier stroomt de Kleine Dommel, prachtig riviertje met oevers die vergeven zijn van de kleine kruipende en vliegende "beestjes".

1.





2.





3.


Hoogstandje





4.





5.



Jos Kwaspen

Een hele vangst en zelfs geen enkele vlieg.

1.Spin met kroost: heb je genoteerd waar ze het pakje achtergelaten heeft?
2. Een fraaie distelboktor met mooie achtergrond.
3. Parende juffers met schaduw en grassprieten: volgende keer een nog spannender compositie proberen te vinden.
4 en 5. Mooie oeverjuffers.

Binnenkort ga ik eens mee.

Pentax4ever

Jos, bedankt voor het commentaar en de toegevoegde informatie over de soorten. Ik weet daar eigenlijk veel te weinig van. Dat van de spin (het kroost de eitjes ) zie ik nu pas. En die juffers ga ik zeker nog eens over doen ze zijn best lastig te benaderen en blijven liever op behoorlijke afstand.

Jos Kwaspen

Ik ben beginnen te zoeken op "tuinsafari punt nl"
Daar vind je al heel veel. Is dat nog niet genoeg, dan google je verder op de Latijnse namen.

Guido Franssens

Respect Voor je werk, Mooie frisse kleuren. Scherp maar niet overscherpt

Knap!

Pentax4ever

Citaat van: Guido Franssens op 16 jun, 2020, 13:38 Respect Voor je werk, Mooie frisse kleuren. Scherp maar niet overscherpt

Knap!


Dank je. En ik maak de macro's meestal met flitser én een softbox waarin ik wat licht-absorberend materiaal stop om het licht nog iets verder te verzachten.

Pentax4ever

Citaat van: Jos Kwaspen op 16 jun, 2020, 13:05 Ik ben beginnen te zoeken op "tuinsafari punt nl"
Daar vind je al heel veel. Is dat nog niet genoeg, dan google je verder op de Latijnse namen.

Goede tip, dank je.

Guido Franssens



CiteerEn ik maak de macro's meestal met flitser én een softbox waarin ik wat licht-absorberend materiaal stop om het licht nog iets verder te verzachten.

Heb je een foto van je softbox?

Pentax4ever

#8
Citaat van: Guido Franssens op 16 jun, 2020, 20:12
Citaat van: undefinedEn ik maak de macro's meestal met flitser én een softbox waarin ik wat licht-absorberend materiaal stop om het licht nog iets verder te verzachten.

Heb je een foto van je softbox?

Zie de demo op You tube:

https://www.youtube.com/watch?v=lRhgKHHwqR4
Mijn exemplaar is al wat ouder.
Er zijn allerlei types te koop ook van andere merken van klein tot groot met verschillende manieren van bevestigen.

lucien

Bijzonder fraaie reeks.
Springspinnetje met eierpakketje vind ik fantastisch mooi.