2025-06-23 - Ze zijn uitgevlogen

Gestart door Karpertje-007, 15 jul, 2025, 15:06

Vorige topic - Volgende topic

Karpertje-007

Als ik om 05.45 op de ijsvogelplek aankomt zit er al 1 jong te wachten op de stok en binnen 2 uur zijn er dus  maar liefst 6 jonge ijsvogeltjes weer bijgekomen.
Het is altijd een mooi gezicht om ze zien te stuntelen op takken en stokken.
Hier enkele foto,s daarvan gemaakt met weinig licht en hoge Iso en lage sluitertijden.

Groet Hennie.

kokkieblanda

Het was veel te vroeg deze keer dat ze uitvlogen.
Blijft altijd mooi om te zien, en als je geluk hebt zitten ze ook nog eens dichtbij
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Tonny

zoooh! je was er knap vroeg bij hennie en het heeft zich geloond ook.en ondanks het  licht op zo een vroeg tijdstip toch nog aanvaardbaar geworden
als je denkt dat alles tegen zit, denk dan opnieuw😉

Karpertje-007

Dank ja soms moet je wat vroeg eruit nou is dat voor mij geen probleem maar weinig licht is wel een groot probleem daar op die plek.
Je ziet duidelijk dat ze door de stront in / uitgang zijn heengegaan om buiten te komen maar na enkele dagen zijn ze weer aardig schoon en zie je het verschil tussen een oudere ijsvogel en een jonge ijsvogel slechts aan het witte puntje op de snavel en hun donkere pootjes i.p.v. oranje pootjes en na enkele maanden weet men pas of het een vrouwtje is of mannetje i.v.m. de oranje onderkant van de snavel