Nieuws:

Welkom bij het nieuwe PENTAXian(eu/nl) forum

Hoofdmenu
avatar_MrMarcie

MrMarcie is back to Pentax

Gestart door MrMarcie, 03 feb, 2024, 12:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrMarcie

HaHa, wat een omzwervingen heb ik gemaakt zeg. Ooit in de jaren tachtig schoot ik met een Canon T-50 op film. Zo'n T-50 met 2 lenzen heb ik pas op marktplaats terug kunnen kopen voor nog geen € 50. Leuk om in de kast te hebben en voor nostalgische redenen.

Daarna in 2001 mijn eerste digitale camera gekocht. Een compacte met geloof 4 megapixels, maar zou ook 2 geweest kunnen zijn. Geloof richting de 800 euro voor betaald.

Daarna rond 2004 denk ik een ist D gekocht en later een K110D. En toen was het wachten op de K10D want dat was het helemaal. Die in denk 2007 aangeschaft. Vond Pentax toen al fijn vanwege de kwaliteit, de prijs maar ook de vele features. Display bovenop e.d. Ik vond het heel wat.

Daarna ben ik de weg kwijt geraakt en heb me helemaal gek laten maken over 'kwaliteit'. Nou ondertussen wel geleerd dat de kwaliteit voornamelijk in diegene achter de camera zit en niet in de spullen. Zeker niet met het vorderen van de jaren waarbij equipment steeds beter wordt. Dus op een gegeven moment had in een Canon 5DMkIII en allemaal profi snel glas. Voor ruim € 10K spullen. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet zoveel fotografeerde. Maar ben altijd wel beetje geek geweest voor mooi spul. Wel aantal golftournooien gefotografeerd en paar leuke foto's aan over gehouden. Maar het was het toch niet helemaal voor mij. Toen kreeg ik een vriendin uit Indonesië. Dus regelmatig daarheen voor 3 maanden of zij hierheen. Dat kostte wat dus al mijn Canon spullen uiteindelijk verkocht. Gelukkig houdt dat goed zijn waarde dus dat viel mee.

Wilde natuurlijk wel nog wat hebben om te fotograferen, naast goedkope compacts die ik altijd wel heb, en gevallen in 2013 voor de Fuji X100S. Wat een machtige camera is dat zeg. Heel veel plezier mee gehad en ik had ondertussen ook wel door dat 90+% van mijn foto's met die camera te doen zijn.

Altijd Pentax blijven volgen want het blijft een machtig merk. Onbegrijpelijk dat ze zo klein blijven maar iedereen valt voor de Canon's, Nikon's en Sony's. Jammer. Toen de K-70 werd aangekondigd vond ik dat wel een mooie optie voor mij. Ondanks de mirrorless e.d. blijf ik een zwak houden voor een Dslr. Kon toen via het buitenland de Pentax K-70 kit met de 18-135 bestellen voor een hele scherpe prijs. Dat toen gedaan. En wat een feest was dat zeg.

Uiteindelijk ergens in 2020 toen de Corona een aanslag deed op de financien en ik, het blijft zo, toch te weinig fotografeer vond ik het verstandiger om de set te verkopen. Uiteindelijk in 2022 ook mijn Fuji X100S verkocht want daar kreeg ik belachelijk veel geld voor. En ik had mijn oog op een andere uit de Pentax familie laten vallen, de Ricoh GR IIIx. Doordat ik de Fuji had verkocht hoefde er niet eens zo heel veel bij. Heerlijke compacte camera is dat zeg, stop je zo in je zak dus ben er superblij mee. Dat is een blijvertje.

Maar toch blijft een Dslr en Pentax knagen. En die K-70 is toch echt een hele goede camera. Dus afgelopen week via Marktplaats een bijna nieuwe K-70 met kitlens 18-55 gekocht voor € 230. De camera is van 2017 blijkt en had 1301 (dertienhonderdeneen!!!) clicks. Ben alweer beetje aan het testen en experimenteren en ik vind het heel leuk. Ondertussen ook een 18-135 WR gescoord op marktplaats en dan kan ik voorlopig weer vooruit. Wil nog wel misschien een prime en een 17-70 erbij maar dat komt later wel. Vroeger ging ik voor nieuw en het beste maar toch gezien dat 2e hands vaak heel lucratief is. Bijna nieuw spul voor een fractie van de prijs.

Nou, dat was in het kort de fotohistory van mij. Hopelijk leer ik hier weer een hoop nieuwe dingen, krijg ik weer inspiratie en ga ik wat vaker met de camera op pad.


kokkieblanda

Welkom op dit gezellige forum. Je hebt wel een behoorlijke reis afgelegd  :D
Veel plezier met Pentax en je raakt er snel aan verknocht
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Megan

Welkom back bij de Pentax family  ;)

Sakura

Eens een Pentaxian, altijd een Pentaxian, het is en blijft echt een ongeneselijk virus :D

K1-II, D-BG6, DA* 16-55mm, D FA 24+70, D(-F)A* 60-250mm, D-FA 150-450, D-FA Macro 100mm,
SMC M 50mm f/ 1:2+1:1.7+1:1.4+1:1.2, SMC M 135mm,  WALIMEX 8mm, Vivitar Series 1 70-210mm, Metz 45 CT-5, AF540FGZII, Metz 26 AF-2

lucien

Klopt helemaal wat Sakura zegt: Ook al koop/gebruik je andere merken camera's.... Eens een Pentaxian altijd een Pentaxian. :)

Welkom bij het forum!!

Wunigard

Fijn dat je er weer bent. Maar, om eerlijk te zijn, mijn herinnering aan jou schiet te kort. Afwisseling van de wacht? Ik ben hier ingestapt met  een K20.