avatar_Fries

Close up van een grutto

Gestart door Fries, 20 apr, 2022, 23:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fries

Als je het verdomd om uit te zoomen, dan krijg je zoiets...


Met vriendelijke groeten,

Remco

IMGP2161.jpg

kokkieblanda

heel herkenbaar, scherptepunt ligt echter wel iets naar voren
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Fries

Citaat van: kokkieblanda op 21 apr, 2022, 07:56 heel herkenbaar, scherptepunt ligt echter wel iets naar voren
Dankjewel Franc! Je hebt gelijk, maar ik hoop dat er nog genoeg scherpte op het koppie over is om het een acceptabele foto te hebben die werkt.

Pentax4ever

"Snijden" in dieren pakt soms ook goed uit maar de snavel "inkorten" vind ik toch minder. Blijft wel een mooie vogel hoe dan ook.

Rens

Citaat van: Fries op 21 apr, 2022, 22:05
Citaat van: kokkieblanda op 21 apr, 2022, 07:56 heel herkenbaar, scherptepunt ligt echter wel iets naar voren
Dankjewel Franc! Je hebt gelijk, maar ik hoop dat er nog genoeg scherpte op het koppie over is om het een acceptabele foto te hebben die werkt.

Werkt zeker, het is en blijft een Grutto overduidelijk  ;)
en dat je vergat uit te zoomen snap ik helemaal, zo dichtbij ! dat heb ik
de afgelopen tijd niet meer meegemaakt !! Zo er misschien ook door verrast
worden ..... de tijd dat ze bijna op je lens zaten ligt al weer een aantal
jaren achter ons. Je verbaasd jezelf er over dat de grutto-stand zo snel
achteruit gaat. Zelfs in " de weidevogelboulevard van Brabant " in Moergestel
- waaraan de vogelbescherming een artikel heeft gewijd in haar in Vogels
Lente 02 / 2022 - is mij dat nog niet eerder gelukt. Grutto's en Arkemheen
heeft me mooie resultaten opgeleverd.Hopelijk gaat dat nog weer eens gebeuren !

Groetjes Rens

Jan

Een grutto zo dichtbij heb ik hier nog niet meegemaakt. Of het moet in de lucht zijn als de proberen om je van hun jongen weg te houden. Dan moet je soms gewoon bukken. Zo'n portretje dichtbij is mooi, maar het snavelpuntje is wel jammer.

Groet,
Jan
K-S2 | K-01 | *ist D | MX-1 black | MX-1 silver
DA 55-300 PLM WR RE | smc DA 15mm 1:4 ED AL Limited | HD DA 21mm 1:3.2 AL Limited
smc A MACRO 50mm 1:2.8 | smc A 24mm 1:2.8 | +++
my pictures

Fries

Citaat van: Pentax4ever op 22 apr, 2022, 09:49 "Snijden" in dieren pakt soms ook goed uit maar de snavel "inkorten" vind ik toch minder. Blijft wel een mooie vogel hoe dan ook.
Dankjewel! Voor het geval dat het niet duidelijk is; dit is geen uitsnede achteraf, maar 'gewoon' zo gekaderd bij het maken van de foto. Wellicht had ik er ook nog één waar de snavel wel goed op stond, maar die daar ontbrak dan de scherpte, waardoor die redelijk snel van de harde schijf verdween.
Citaat van: Rens op 22 apr, 2022, 12:37
Citaat van: Fries op 21 apr, 2022, 22:05
Citaat van: kokkieblanda op 21 apr, 2022, 07:56 heel herkenbaar, scherptepunt ligt echter wel iets naar voren
Dankjewel Franc! Je hebt gelijk, maar ik hoop dat er nog genoeg scherpte op het koppie over is om het een acceptabele foto te hebben die werkt.

Werkt zeker, het is en blijft een Grutto overduidelijk  ;)
en dat je vergat uit te zoomen snap ik helemaal, zo dichtbij ! dat heb ik
de afgelopen tijd niet meer meegemaakt !! Zo er misschien ook door verrast
worden ..... de tijd dat ze bijna op je lens zaten ligt al weer een aantal
jaren achter ons. Je verbaasd jezelf er over dat de grutto-stand zo snel
achteruit gaat. Zelfs in " de weidevogelboulevard van Brabant " in Moergestel
- waaraan de vogelbescherming een artikel heeft gewijd in haar in Vogels
Lente 02 / 2022 - is mij dat nog niet eerder gelukt. Grutto's en Arkemheen
heeft me mooie resultaten opgeleverd.Hopelijk gaat dat nog weer eens gebeuren !

Groetjes Rens
Dankjewel! Mij viel op dat ze niet echt op gewicht zijn. Volgens de gepensioneerde beheerder die ik trof, zitten ze eigenlijk ook nog teveel in groepjes. Dus heel florisant gaat het hier ook niet.
Citaat van: Jan op 22 apr, 2022, 16:13 Een grutto zo dichtbij heb ik hier nog niet meegemaakt. Of het moet in de lucht zijn als de proberen om je van hun jongen weg te houden. Dan moet je soms gewoon bukken. Zo'n portretje dichtbij is mooi, maar het snavelpuntje is wel jammer.

Groet,
Jan
Dankjewel Jan! En die beesten die bewegen ook nog. ;) Het viel niet mee om met de lens op de rijstzak de compositie helemaal ideaal te krijgen.