En hier is de nieuwe K-3III!

Gestart door Fries, 31 mrt, 2021, 01:39

Vorige topic - Volgende topic

Guido Franssens

Als je de prijs vergelijkt met andere merken valt het wel mee.

lidy

Mooi! Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! En nu maar genieten van de voorpret 😉

vredeling

Citaat van: kokkieblanda op 31 mrt, 2021, 16:29 indien gewenst koppelen aan je telefoon?

Kan dat? Ik dacht dat je perse zo'n O-GPS1 module moest kopen.
Bas Vredeling
Mijn Fototas

KRG

Bij FotoLooman nu in de pre-order fase 1799,-- eu zwarte body :

https://fotolooman.nl/pentax-k-3-mark-iii-body-zwart-5.html

Fries

Citaat van: vredeling op 01 apr, 2021, 10:55
Citaat van: kokkieblanda op 31 mrt, 2021, 16:29 indien gewenst koppelen aan je telefoon?

Kan dat? Ik dacht dat je perse zo'n O-GPS1 module moest kopen.
Alles wat ik er over heb gelezen, wijst erop dat dit kan. Ik begrijp dat er ook de nodige functionaliteiten van de Ricoh GR lijn zijn overgenomen.

atir

Citaat van: kokkieblanda op 31 mrt, 2021, 11:28
Citaat van: Fries op 31 mrt, 2021, 01:39 Ik heb de zwarte premium kit besteld als pre-order bij CameraNu.
en ik de zilveren premium kit, maar niet bij cameranu  ;)
ik wacht af, misschien zakt de prijs als iedereen die niet kon wachten bediend is  ;D

Fries

Citaat van: atir op 02 apr, 2021, 16:37
Citaat van: kokkieblanda op 31 mrt, 2021, 11:28
Citaat van: Fries op 31 mrt, 2021, 01:39 Ik heb de zwarte premium kit besteld als pre-order bij CameraNu.
en ik de zilveren premium kit, maar niet bij cameranu  ;)
ik wacht af, misschien zakt de prijs als iedereen die niet kon wachten bediend is  ;D
Als je er ook een grip bij wil, is de premium kit waarschijnlijk goedkoper. Die prijs is inclusief grip en een extra batterij. Althans tot die conclusie kwam ik ergens voorbij middernacht met het risico dat ik iets over het hoofd heb gezien, gezien het tijdstip. ;)

kokkieblanda

Je vergeet de leren riem :)
Maar de combi van de premium kit is voordeliger dan alles afzonderlijk. Las ook ergens dat de zilveren grip alleen bij de kit wordt geleverd en niet apart.
En nu maar duimen of ik bij de 1000 gelukkigen wereldwijd behoor ;)
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

lucien

Citaat van: kokkieblanda op 02 apr, 2021, 21:29 Je vergeet de leren riem :)
Maar de combi van de premium kit is voordeliger dan alles afzonderlijk. Las ook ergens dat de zilveren grip alleen bij de kit wordt geleverd en niet apart.
En nu maar duimen of ik bij de 1000 gelukkigen wereldwijd behoor ;)

Ik zal mee-duimen voor jou Franc.  :)

karel.b

Tjonge wat een camera is de nieuwe K3iii
Heb net even de specs doorgelezen en de kwaliteit van Pentax kennende durf ik nu rustig te beweren dat er geen enkel merk wat kwaliteit aan te pas komt in de verste verte niet .
En ik durf zonder foto's te hebben gezien dat deze camera de D500 het vlaggenschip van Nikon vermorzeld
Het enige struikelblok kan zijn dat hij bijna 2000 euro kost .

Guido Franssens

Hij is nu in voorbestelling al aan 1800 euro te krijgen. Eens goed op de markt kan er evt nog ietsje af. Of hij beter is dan de Nikon maakt niet zoveel uit.

De reden dat zoveel op spiegelloos omgeschakeld werd heeft vooral met geld te maken. Stel je voor alle canon en nikon lovers die nieuwe lenzen nodig hebben, wat een markt.

karel.b

Citaat van: Guido Franssens op 07 apr, 2021, 12:52 Hij is nu in voorbestelling al aan 1800 euro te krijgen. Eens goed op de markt kan er evt nog ietsje af. Of hij beter is dan de Nikon maakt niet zoveel uit.

De reden dat zoveel op spiegelloos omgeschakeld werd heeft vooral met geld te maken. Stel je voor alle canon en nikon lovers die nieuwe lenzen nodig hebben, wat een markt.

Niet alleen met geld , je kunt bij de spiegeloze meestal een mountadapter kopen zodat je bestaande lenzen kunt gebruiken.
Plus dat ze lichter en minder gevoelig zijn voor slijtage .
wat ik me wel afvraag is als er iets stuk gaat in zo'n ding of dat simpel te verhelpen is met al die electronica .

Guido Franssens

Mountadapters zijn mogelijk maar dikwijls zonder AF. En zeker niet met alle lenzen. Lees de handleiding van de nikon adapter maar eens.

EviZ

Citaat van: Guido Franssens op 07 apr, 2021, 12:52 [...]Stel je voor alle canon en nikon lovers die nieuwe lenzen nodig hebben, wat een markt.
Aan de andere kant is het wel omzet dat Pentax niet zal genereren en dat terwijl de omzet toch al niet al te groot is voor ze.

Guido Franssens

Die omzet is alleen mogelijk bij een enorme investering die de omschakeling met zich meebrengt. Dacht dat de omschakeling canon en nikon een flinke financiƫle deuk heeft gegeven.