En hier is de nieuwe K-3III!

Gestart door Fries, 31 mrt, 2021, 01:39

Vorige topic - Volgende topic

kokkieblanda

nu eerst maar eens de lensen met de camera combineren, dat moet ook nog gebeuren. AF, buffer en framerate zijn top. Ik heb de K1 en de k3-III eens tegelijk ingedrukt. Geen vergelijking, de K3 III bleef maar doorgaan (had er ook een snel kaartje inzitten)
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Jan

Citaat van: kokkieblanda op 26 apr, 2021, 15:17 nu eerst maar eens de lensen met de camera combineren, dat moet ook nog gebeuren. AF, buffer en framerate zijn top. Ik heb de K1 en de k3-III eens tegelijk ingedrukt. Geen vergelijking, de K3 III bleef maar doorgaan (had er ook een snel kaartje inzitten)
Pas je een beetje op? Wat met 12fps ratelt ie zich in 7 uurtjes door z'n 300.000 sluiterbewegingen heen  ;D  ;)
K-S2 | K-01 | *ist D | MX-1 black
smc A MACRO 50mm 1:2.8 | smc A 24mm 1:2.8 | +++
my pictures

JdCR

Citaat van: Jan op 26 apr, 2021, 15:40 Pas je een beetje op? Wat met 12fps ratelt ie zich in 7 uurtjes door z'n 300.000 sluiterbewegingen heen  ;D  ;)
oei, dat wordt hard werken met uitzoeken en bewerken

EviZ

Gefeliciteerd allebei met de nieuwste p-telg  :)  :)

Fries

CameraNu heeft nog steeds hoop dat er voor het einde van de maand premium kits arriveren. Als de nummer 1 op de lijst daar wacht ik dat nog even af. De losse toestellen zijn daar overigens nu al uitverkocht. Toen ik vanochtend contact met ze had, hadden ze er nog één en die had ik kunnen krijgen...

Mee omdat ik nu heel druk met een natuurserie voor Omrop Fryslân heb ik voor mijn fotografie nu toch wat minder tijd.😉 (Vandaag onder meer schattige jonge kieviten van een paar dagen oud gefilmd.)

kokkieblanda

Dat kan ook erg goed met de K3-iii en wel op 4k :-*

Overigens zijn de zwarte kits volledig uitverkocht

Fries

Citaat van: kokkieblanda op 26 apr, 2021, 19:40 Dat kan ook erg goed met de K3-iii en wel op 4k :-*

Overigens zijn de zwarte kits volledig uitverkocht
Klopt, maar ik werk nu met een cameraman die werkt met een Sony FS7 die ook 4k kan draaien. En we draaien HD. ;) Ik sta nu aan de zijlijn met mijn spullen!

Jouw eerdere melding over het uitverkocht zijn van de zwarte kits was voor mij aanleiding om via de chat contact te zoeken met CameraNu.

Edit: En omdat de losse toestellen daar ook al uitverkocht zijn, moet ik daar toch al op wachten als ik zaken wil blijven doen met Urk...

Guido Franssens

Citaat van: Fries op 26 apr, 2021, 20:20 Klopt, maar ik werk nu met een cameraman die werkt met een Sony FS7 die ook 4k kan draaien. En we draaien HD. ;) Ik sta nu aan de zijlijn met mijn spullen!

4K zegt alleen maar iets over de resolutie. Weet je nog vroeger de megapixelrace bij de dslr's

Kleurdiepte, verdraagzaamheid bij hoge iso en dynamisch bereik zijn ook belangrijk. In afzienbare tijd is het 8K de norm

Fries

Citaat van: Guido Franssens op 26 apr, 2021, 20:31
Citaat van: Fries op 26 apr, 2021, 20:20 Klopt, maar ik werk nu met een cameraman die werkt met een Sony FS7 die ook 4k kan draaien. En we draaien HD. ;) Ik sta nu aan de zijlijn met mijn spullen!
Citaat van: Guido Franssens op 26 apr, 2021, 20:31

4K zegt alleen maar iets over de resolutie. Weet je nog vroeger de megapixelrace bij de dslr's

Kleurdiepte, verdraagzaamheid bij hoge iso en dynamisch bereik zijn ook belangrijk. In afzienbare tijd is het 8K de norm

Het klopt dat er veel meer als de resolutie. Voor nieuws en documentaires op tv wordt vrijwel alles nog gewoon op HD gefilmd. Ook al omdat de infrastructuur veelal ontbreekt om actueel materiaal van een hogere resolutie snel over mobiele verbindingen te versturen. De 'ratrace' naar hogere resoluties vertoond mijn inziens inderdaad  grote overeenkomsten met de race naar sensors met steeds meer megapixels. 

atir

In België nog steeds niet geleverd  >:(

Pentax4ever

Als ik nu kijk wat er de laatste dagen aan foto's is geplaatst op het forum (vooral veel prachtige opnamen van vogels) dan krijg ik het toch het idee dat de foto's genomen met de nieuwe K3III niet de kwaliteit hebben van de opnames met de K1II.
Of is het te vroeg om die conclusie te trekken?

Guido Franssens

Citaat van: Pentax4ever op 01 mei, 2021, 19:26 Als ik nu kijk wat er de laatste dagen aan foto's is geplaatst op het forum (vooral veel prachtige opnamen van vogels) dan krijg ik het toch het idee dat de foto's genomen met de nieuwe K3III niet de kwaliteit hebben van de opnames met de K1II.
Of is het te vroeg om die conclusie te trekken?
Ik denk dat de de k3m3 een camera is voor snelle actie foto's.

Gisteren een artikel gelezen dat er een ruisreductie ingebouwd is die zelfs niet af tezetten is. Handig om flitsende high speed opnamen te maken. Datis een enorm pluspunt en ideaal als je dat nodig hebt. Voor landschappen ben je vermoedelijk beter af met een k1

Guido Franssens

kokkieblanda

Zelfde paaltje, zelfde vogel, ander tijdstip en belichting (wel/geen zon). Welke is met welke camera gemaakt zonder in de exif te kijken. Bewerkingen zijn identiek.

proef1.jpg

proef2.jpg

Pentax4ever

Je bent geneigd te denken foto 1 is met de K3III en foto 2 met de K1. Daarom zal het wel omgekeerd zijn waarschijnlijk haha.
Een andere mogelijkheid is ook nog dat het met b.v. de K5IIs gedaan is....
Ik zie eigenlijk geen verschil in kwaliteit behalve dat foto 1 wat donkerder en foto 2 wat lichter en iets frisser is.