Ricoh Imaging komt met een officiële verklaring over de toekomstplannen

Gestart door Pentax4ever, 09 sep, 2026, 14:27

Vorige topic - Volgende topic

Pentax4ever

Hier is de Nederlandse vertaling van de officiële verklaring van RICOH IMAGING.
Ons bedrijf waardeert uw steun en het voortdurende gebruik van onze K-mount digitale spiegelreflexcamera's oprecht. De PENTAX digitale spiegelreflexcamera's met verwisselbare objectieven begonnen met de PENTAX *ist D, uitgebracht in 2003. Ze zijn met de tijd mee blijven evolueren via modellen zoals de PENTAX K100D, uitgebracht in 2006 met het originele PENTAX-beeldstabilisatiemechanisme op basis van sensorverschuiving, en de PENTAX K-1, uitgebracht in 2016 als ons eerste model uitgerust met een full-frame sensor.
Nu we de waarde van het fotograferen opnieuw onder de loep nemen, ontwikkelen we producten waarmee meer mensen kunnen genieten van het proces van fotografie zelf. Hoewel het tijd zal kosten om deze producten te realiseren, zullen we de K-mount erfenis die we in meer dan een halve eeuw hebben opgebouwd, benutten om een nieuwe serie digitale spiegelreflexcamera's te ontwikkelen op basis van een volledig nieuw concept. We zullen op geschikte momenten updates geven over de voortgang van de nieuwe productontwikkeling zodra er informatie beschikbaar komt.
Als onderdeel van onze overgang naar een nieuwe fase zullen we de productie van de huidige K-serie digitale spiegelreflexcamera's beëindigen. We willen onze diepe dankbaarheid uitspreken aan iedereen die de K-serie zo lang heeft gesteund.
RICOH IMAGING zal de unieke opnamestijl van spiegelreflexcamera's blijven nastreven. We zullen ons best doen om producten te leveren waarmee iedereen met een interesse in fotografie, en iedereen die een camera wil uitproberen, het kenmerkende plezier van SLR-fotografie kan ervaren en de wonderen van de fotografie zelf kan ontdekken.
Camera's zijn meer dan alleen hulpmiddelen om beelden vast te leggen; ze zullen een aanwezigheid zijn die de ervaring van het fotograferen zelf verrijkt. We kijken ernaar uit om u naar de volgende fase van de PENTAX digitale spiegelreflexcamera's te brengen.

kokkieblanda

Waar is de officiële link?
we krijgen dus geen spiegelreflex meer maar dan een digitale zoals een sony? Wel eentje waarbij de lenzen nog bruikbaar zijn.
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

joostdh

Nieuws waarvan je hoopte dat het niet zou komen maar waarvan je wist dat het wel moest komen.

Wat ik lees is slecht, goed en slecht nieuws. Het slechte nieuws is dat de huidige productlijnen ophouden, dus camera's en lenzen. Het goede nieuws is dat ze wel nadenken over een nieuwe aanpak met bijbehorende camera's, mogelijk met k-mount. Het slechte nieuws is weer dat het lijkt alsof ze dat niet al aan het doen zijn, dat ze daar nu pas aan beginnen. Wat waren ze dan wel aan het doen de laatste paar jaar, vraag ik me af.

Voor mij verandert er niet veel. Ik heb wel eens gekeken naar overstappen maar wat ik heb volstaat eigenlijk prima voor wat ik doe. Ik heb afgelopen weekend een groepsfoto gemaakt (±70 man) en ik zie niet hoe een andere camera dat (significant) beter kan doen dan de K-1 – die ik al tien jaar heb – met de D-FA 50mm er op.

kokkieblanda

Citaat van: joostdh op Vandaag om 09:48Voor mij verandert er niet veel. Ik heb wel eens gekeken naar overstappen maar wat ik heb volstaat eigenlijk prima voor wat ik doe.
idem hier. Me de 3 camera's en de lenzen houd ik het wel vol totdat er wat nieuws komt.
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken