De Grote Zoektocht naar ...

Gestart door lidy, 04 jul, 2020, 18:28

Vorige topic - Volgende topic

lidy

Dank, Arno! Hahaha, ik had mijn hoop nog wel een beetje op jou gevestigd: veel toeristen op de eilanden en dus misschien ook veel folkloristische activiteiten? Dat was mijn gedachtegang. :)

Dat het algemener moet, daar zijn we het wel over eens. 24u is misschien hééél snel? Als je gewoon overdag moet werken en 's avonds nog eens iets hebt, dan is de kans voorbij. Misschien eerst eens beginnen/verdergaan met 48u en als dat inderdaad te langzaam blijkt, alsnog zakken naar 24u?

Arno56

Citaat van: lidy op 11 jul, 2020, 10:20 ik had mijn hoop nog wel een beetje op jou gevestigd: veel toeristen op de eilanden en dus misschien ook veel folkloristische activiteiten?
Dat klopt, maar die liggen nu ook allemaal stil. Een klompendans (met ingehuurde danseressen? )heb ik wel gezien bij een opname in Duitsland als onderdeel van de "bierfeesten"

Als de opdracht nu was: "handstand in het water" dan heeft niemand deze waarschijnlijk "op de plank liggen" maar kan hij wel nu nog gemaakt worden. Wat dat betreft is er m.i. een uiterste termijn van 3 dagen goed indien een dergelijke foto nu "eenvoudig" gemaakt kan worden.

lidy

Je laatste zin begrijp ik niet helemaal? Je wilde toch juist korter/sneller?

kokkieblanda

lijkt mij woordenboek toch te doen is?
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

lidy

Ja, maar ik had net daarvoor de vraag gesteld of mensen wilden vertellen wat ze van dit topic vonden. En dat zou ik graag even willen afwachten nu - we maken het forum immers samen? Dan beginnen we gewoon opnieuw met een paar aanpassingen. Goed idee? ;)

Arno56

Citaat van: lidy op 11 jul, 2020, 10:32 Je laatste zin begrijp ik niet helemaal? Je wilde toch juist korter/sneller?
Ja indien het niet erg waarschijnlijk is dat van die opdracht iemand daar een foto van heeft en dat het ook bijna onmogelijk is om zo'n foto nu even te maken.

lidy

kokkieblanda

Citaat van: Arno56 op 11 jul, 2020, 12:50 Ja indien het niet erg waarschijnlijk is dat van die opdracht iemand daar een foto van heeft en dat het ook bijna onmogelijk is om zo'n foto nu even te maken.
wel als je twee klompen hebt (kunnen ook 2 klompjes aan een sleutelhanger zijn)
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

lidy

Ja, maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat minder specifiek het voor een grotere groep mensen aantrekkelijker maakt om mee te doen.

Even wachten of er nog meer mensen reageren.

glasbak

Ja ik heb twee klompjes aan een touwtje ergens, maar om die op te diepen en een foto van te maken als zijnde 'klompendans' ? Idem woordenboek, kan ik niet zo snel een leuke foto bij bedenken.
Misschien moeten we het een andere richting op zoeken, en meer een soort foto vragen.
Zoals High key, kikvorsperspectief, persfoto etc. maar misschien loop je dan al snel vast doordat je alle gangbare opties gehad hebt.
Gewoon wat overpeinzingen, misschien komen we tot de conclusie dat dit spelletjes topic het niet gaat worden.

lucien

Kusjesdans op klompen.

Volgende opdracht: Hollandse wolkenlucht.

lidy

Haha, Luciën is klaar met al dat ge-o.h. Gewoon doen! :)

Let wel even op de regels - die zijn aangepast. ;)

lidy

Nou, als er niemand anders op de proppen komt ... dan ik maar:

LG__4785-Edit-edit-copy.jpg

Dauw op een spinneweb

Pentax4ever

Citaat van: lidy op 11 jul, 2020, 10:07 Dank, Cees!

Ja, dat idee heb je eerder geopperd en vroegâh hadden we iets soortgelijks. Iets dergelijks willen we zeker weer terugbrengen, maar de zomermaanden zijn daar normaal gesproken (vakanties) niet bij uitstek geschikt voor. Komt wat later dus.
Komt bij dat het ons leuk lijkt om ook wat dingen te hebben die wat sneller gaan, zoals bijvoorbeeld het A-B-C-topic. Brengt wat meer leven in de brouwerij. ;)

Als De Grote Zoektocht meer algemene zoekopdrachten krijgt, dan is het wat rustiger dan A-B-C, maar weer (veel) sneller dan bijvoorbeeld een maandfoto.

Ja, helemaal eens.

glasbak

En daar ik zelf te verkouden/gammel ben om vannacht een donkere locatie met zicht op het noorden op te zoeken, dan nu een heel specifiek verzoek :
Komeet NEOWISE
En als dat niet lukt vannacht, vind ik alles goed, als het maar iets is dat om de zon draait.