Auteur Topic: Batterij origineel of niet?  (gelezen 7095 keer)

Spencer

  • Gast
Re:Batterij origineel of niet?
« Reactie #10 Gepost op: 20 juni 2009, 16:52:14 »
Misschien handig voor de mensen die wèl een imitatie willen kopen of er op zijn minst eentje overwegen, dat de mensen met positieve en negatieve ervaringen erbij vermelden welk merk/type het was en waar je deze vandaan hebt getoverd :D

su0229

  • Gast
Re:Batterij origineel of niet?
« Reactie #11 Gepost op: 21 juni 2009, 06:56:50 »
Dat is inderdaad een goeie. Ik ken alleen het imitatiemerk 'Jupio' en die kosten een fractie minder en leveren 1450mAh.

wim43

  • Gast
Re:Batterij origineel of niet?
« Reactie #12 Gepost op: 22 juni 2009, 08:58:56 »
Goed idee Spencer.
Ik heb mijn "slechte"accu bij Saake gekocht.
gr. wim43

Offline yves74

  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 1.367
  • Geslacht: Man
Re: Batterij origineel of niet?
« Reactie #13 Gepost op: 14 december 2014, 17:39:33 »
Dit is een oud draadje, maar ik vul m toch maar aan ipv een nieuwe. Deze zomer een 2e accu voor mn k30 gekocht. Ik vond de 80 euro voor een originele echt te gortig en ben voor de Jupio gegaan, nog steeds een euro of 60. Ik ben er niet super enthousiast over en zou in het vervolg toch een originele kopen. Op zich lijkt de jupio even veel foto's te kunnen schieten, het lijkt weinig uit te maken met de originele. Maar wat opvalt en ik storend vind is dat de camera veel sneller aangeeft dat de accu bijna leeg is. Terwijl je er dan nog best lang mee door kunt schieten, veel langer dan de originele. Als die aangeeft bijna leeg te zijn dan is dat ook zo en weet je dat je nr 2 bij de hand moet houden. Hoe de jupio accu zich op lange termijn houd is afwachten.

Groet,
Yves
K30 met 18-135 WR, Sigma 30/1.4, Sigma 105/2.8 macro, Super-Takumar 50/1.4, Metz 48.

Offline Thoran

  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 5.937
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn Foto's op www.thoran-pictures.nl
Re: Batterij origineel of niet?
« Reactie #14 Gepost op: 14 december 2014, 17:53:28 »
ik heb 5 originele inmiddels ...

2 voor de K5
2 voor de K3
1 voor de K-01

tja ...    :angel:
Facebook : Thoran.Pictures / Twitter: @arnolddegans
Mijn Flickr page via : www.thoran-pictures.nl 
Studio page : https://www.facebook.com/ThoranPicturesPhotography

Offline ReneM

  • Elke foto is een zelfportret.
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 13.385
  • Geslacht: Man
  • Het zijn maar pixels hoor.
    • Fotoblog
Re: Batterij origineel of niet?
« Reactie #15 Gepost op: 14 december 2014, 19:47:58 »
Ik fotografeer vanaf K10 al met beiden omdat de grips geleverd worden zonder accu's.

Voor de Jupio's die ik bezit heb ik zeker geen 60 euro betaald, dus ik vraag me af waar broerlief ze vandaan heeft.  :-\

De standaard accu zit bij bij in de body (K10, K5 en K5iis) en de neppert in de grip.
In het menu zo ingesteld dat de accu in de grip eerst wordt aangesproken.

Stel dat ik veel fotografeer, dan trek ik eerst de grip leeg, vervolgend de body en daarna kan ik eenvoudig een reserve -neppert- in de grip schuiven.
Heb nog nooit zonder prik gezeten, maar dat zegt misschien ook iets over mijn niet-repeteer-geweer-stijl van fotograferen.

De Jupio's die ik heb laden even lang als de originelen, ten minste, een groot verschil in laadtijd valt mij niet op.

Een originele zou ik alleen kopen als ik echt geld over had en dat is niet het geval.

Mijn twee centen in deze. ;)

Vriendelijke groet, René
Als je niet meer kunt focussen, ben je te dichtbij... ;)

Offline yves74

  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 1.367
  • Geslacht: Man
Re: Batterij origineel of niet?
« Reactie #16 Gepost op: 14 december 2014, 20:39:46 »
Herstel, het was 39 euro, bij cameranu.nl. De originele doet 69,-
Was eerlijk gezegd ook te lui uit te zoeken of ie elders goedkoper te krijgen was.

Yves
K30 met 18-135 WR, Sigma 30/1.4, Sigma 105/2.8 macro, Super-Takumar 50/1.4, Metz 48.

Offline glasbak

  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 6.739
  • Geslacht: Man
  • foto 'geek'
    • foto's herwijnen 1910-1920
Re: Batterij origineel of niet?
« Reactie #17 Gepost op: 14 december 2014, 22:24:32 »
Maar wat opvalt en ik storend vind is dat de camera veel sneller aangeeft dat de accu bijna leeg is. Terwijl je er dan nog best lang mee door kunt schieten, veel langer dan de originele. Als die aangeeft bijna leeg te zijn dan is dat ook zo en weet je dat je nr 2 bij de hand moet houden.

Ook mijn ervaring.

Offline Guido Franssens

  • Heel de wereld is mijn tuin, hou het dus een beetje proper!
  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 4.944
  • Geslacht: Man
    • AstaPix
Re: Batterij origineel of niet?
« Reactie #18 Gepost op: 16 december 2014, 16:21:02 »
Ook mijn ervaring.

De toestand van een batterij bepaald de camera door het voltage. Bij de duurdere batterijen blijft dit hoger tot de cellen bijna leeg zijn.