Auteur Topic: Het plaatsen van foto's op dit forum (o.a. vanuit Flickr)  (gelezen 31816 keer)

Offline D1N0

  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 5.381
  • Geslacht: Man
  • prutser Marc
Re: Het plaatsen van foto's op dit forum
« Reactie #20 Gepost op: 25 januari 2013, 21:28:31 »
Bij image shack kun je ze gewoon origineel plaatsen, als je dat aangeeft. Alleen de bestandsnaam verandert soms. Kan ook bij flickr als je een account betaalt. Bij google foto's kan het ook. Vaak heb je zelf ook webruimte van je eigen internetprovider waar je foto's kunt plaatsen. De mogelijkheden zijn legio.
私はいつも右です

Offline Lescatalpas

  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 1.028
  • Geslacht: Man
    • blog
Re: Het plaatsen van foto's op dit forum
« Reactie #21 Gepost op: 25 januari 2013, 22:05:58 »
Bij image shack kun je ze gewoon origineel plaatsen, als je dat aangeeft. Alleen de bestandsnaam verandert soms. Kan ook bij flickr als je een account betaalt. Bij google foto's kan het ook. Vaak heb je zelf ook webruimte van je eigen internetprovider waar je foto's kunt plaatsen. De mogelijkheden zijn legio.
De vraag is waarom het niet Zonder  een 3rd party kan.
If you are not likely to succeed first time, skydiving is not your thing.

Offline D1N0

  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 5.381
  • Geslacht: Man
  • prutser Marc
Re: Het plaatsen van foto's op dit forum
« Reactie #22 Gepost op: 25 januari 2013, 22:36:46 »
Omdat de kosten van een forum in bandbreedte en opslagcapaciteit zitten. Bovendien moet je ook rechten gaan afspreken als je zelf de foto's host.
私はいつも右です

Offline Lescatalpas

  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 1.028
  • Geslacht: Man
    • blog
Re: Het plaatsen van foto's op dit forum
« Reactie #23 Gepost op: 25 januari 2013, 22:53:10 »
Omdat de kosten van een forum in bandbreedte en opslagcapaciteit zitten. Bovendien moet je ook rechten gaan afspreken als je zelf de foto's host.
Dus het is een financiële kwestie? Ik betaal ook voor Flickr, dat wil ik hier ook wel hoor. Vrijwillig gaat natuurlijk niet werken al wil ik dat ook wel, maar dan doet zeker niet iedereen mee.  Rechten lijkt me een heel eenvoudig op te lossen zaak, kwestie van een vinkje onder een overeenkomst.
Overigens is b.v. "Kombuispraat" helemaal gratis, er is geen reklame en bij mijn weten geen (openbare) donateurs. Het zou hier dus ook moeten kunnen.
If you are not likely to succeed first time, skydiving is not your thing.

Offline Micha D.

  • Moddereter
  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 4.545
  • Geslacht: Man
  • LMFAOroflcopter
Re: Het plaatsen van foto's op dit forum
« Reactie #24 Gepost op: 25 januari 2013, 23:28:41 »
Maar het punt is dat jij wél wil betalen, maar Pietje niet en Jantje wil maximaal een geeltje per jaar betalen en Henkje wil weer wat meer betalen. Waar trek je de grens? En denk jij dat er nog nieuwe leden komen naar een betaald forum als er gratis alternatieven zijn?

Offline D1N0

  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 5.381
  • Geslacht: Man
  • prutser Marc
Re: Het plaatsen van foto's op dit forum
« Reactie #25 Gepost op: 25 januari 2013, 23:33:08 »
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Als photobucket je foto's resampled, zijn  er voldoende alternatieven. Waarom zelf gaan hosten en een duurder hostingpakket nemen als het elders gratis kan. Je hoeft dan geen beperkingen op te leggen (de 900 pixels hier zijn eigenlijk alleen om het forum leesbaar te houden. Bovendien wordt er automatisch geresized.
私はいつも右です

Offline Lescatalpas

  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 1.028
  • Geslacht: Man
    • blog
Re: Het plaatsen van foto's op dit forum
« Reactie #26 Gepost op: 25 januari 2013, 23:45:19 »
Maar het punt is dat jij wél wil betalen, maar Pietje niet en Jantje wil maximaal een geeltje per jaar betalen en Henkje wil weer wat meer betalen. Waar trek je de grens? En denk jij dat er nog nieuwe leden komen naar een betaald forum als er gratis alternatieven zijn?
Bij mijn weten is er maar 1 nederlands alternatief  voor pentax.
Er is maar een beperkt aantal leden hier dat blijft plakken. Het zijn de mensen die het hier leuk vinden. En ik heb het sterke vermoeden dat die er wel wat voor over hebben om dit leuke forum nog aantrekkelijker te maken. Het geeft dit forum misschien wel een streepje voor: Hier kan je je foto's plaatsen zonder tussenkomst en resampling van anderen. Maar goed, misschien kan de forumleiding hier ook eens wat over zeggen. Ik stop er verder mee.
If you are not likely to succeed first time, skydiving is not your thing.

Offline Micha D.

  • Moddereter
  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 4.545
  • Geslacht: Man
  • LMFAOroflcopter
Re: Het plaatsen van foto's op dit forum
« Reactie #27 Gepost op: 26 januari 2013, 00:01:19 »
Ik upload (net als velen) mijn foto's sowieso via Flickr, dan kan ik er altijd bij, kan ik ze overal plaatsen en die 5 minuten die het me kost? So be it. Al we op elke minuut gaan kijken dan stop ik met eten, scheelt me elke dag zeker een uur en waarschijnlijk scheelt het me ook nog eens 60 jaar van m'n leven. Wel zo gemakkelijk. Overigens zie ik via Flickr persoonlijk (!) weinig verschil in kwaliteit. Ik zou het echt niet erg vinden om een klein bedrag per jaar te betalen, maar dan wel vrijwillig, en niet voor een functie die ik waarschijnlijk niet eens gebruik danwel de meerwaarde niet van zie.

Offline Thoran

  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 5.937
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn Foto's op www.thoran-pictures.nl
Re: Het plaatsen van foto's op dit forum
« Reactie #28 Gepost op: 26 januari 2013, 07:10:49 »
Ik doe al een vrijwillige bijdrage ..  gewoon omdat ik dat wil.  thu
voor de rest heb ik dezelfde mening als Micha over Flickr gebruik ....
meer info[/url]

Edit link werkt niet meer ...
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2014, 19:56:16 door Thoran »
Facebook : Thoran.Pictures / Twitter: @arnolddegans
Mijn Flickr page via : www.thoran-pictures.nl 
Studio page : https://www.facebook.com/ThoranPicturesPhotography

Offline Jos Kwaspen

  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 1.098
  • Geslacht: Man
    • www.pbase.com/joskwaspen
Re: Het plaatsen van foto's op dit forum
« Reactie #29 Gepost op: 26 januari 2013, 10:42:33 »
Ik heb niets tegen het gebruik van Flickr om de foto's hier te plaatsen.
Maar dan moet iedereen zich houden aan de eerder afgesproken regels.
Nu ondervind ik maar al te dikwijls volgende vervelende situaties:
- geen exif in de foto
- als ik een grotere versie van de foto wil zien, wordt ik doorgelinkt om nog een kleinere foto te zien en moet op Flickr gaan zoeken voor een gewenste versie en eventueel het exif.

Aangenaam rondwandelen op dit forum is toch anders.

Groeten,
Jos