Auteur Topic: Forum op tablet en/of smartphone  (gelezen 6856 keer)

Offline ReneM

  • Elke foto is een zelfportret.
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 13.385
  • Geslacht: Man
  • Het zijn maar pixels hoor.
    • Fotoblog
Re: Forum op tablet en/of smartphone
« Reactie #10 Gepost op: 25 juli 2019, 17:01:09 »
Je hebt gelijk en achter de schermen zijn we al bezig.

Het forum wordt komend jaar 2020 omgezet naar een nieuwe server en als het aan mij ligt doen we dan meteen een flinke upgrade.
Dat we daar tot op heden behoudend in zijn geweest heeft te maken met allerlei plugins die op de achtergrond draaien.

Eerdere upgrades gingen steevast gepaard met disfunctionerende plugins waardoor bijv. de lightbox niet goed meer werd weergegeven.
Lang verhaal kort: forum upgraden naar nieuwste software is slechts een druk op de knop. Het finetunen daarna kost het onbezoldigde beheer een paar avonden werk.

Die tijd willen Fries en ik er best in stoppen, maar nu even niet omdat we druk zijn met andere toestanden die geheel buiten de forumsfeer liggen.

Ik moet nog bekijken hoe snel ik het forum en de database kan omzetten om de downtime te beperken.
Het liefst draai ik een update op de gespiegelde versie die dan nog niet door de wereld benaderbaar is om te zien waar we tegenaan lopen.
Overstappen naar een ander systeem is mogelijk ook een optie, maar dan gaat er wellicht een schat aan informatie die we in tussentijd verzameld hebben verloren. Dat is ook niet ideaal. We denken er dus nog even over na voordat we iets doms doen.  ;)

De praktijk zal er wel op neerkomen dat de boel twee keer gespiegeld moet worden, maar dat is niet jullie probleem.

Tot die tijd zal het nog even behelpen zijn met de mobiele weergave. Een responsive theme installeren kan uiteraard wel snel, maar dan is de look&feel zeker niet meer hetzelfde als die nu is. Het tweaken van het uiterlijk vraagt CSS aanpassingen en dat is nog niet mijn dagelijkse kopje thee. Even geduld dus nog.  thu

Namens het beheer, René
Als je niet meer kunt focussen, ben je te dichtbij... ;)

Offline Perry

  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 1.020
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Forum op tablet en/of smartphone
« Reactie #11 Gepost op: 25 juli 2019, 17:42:07 »
Tot die tijd zal het nog even behelpen zijn met de mobiele weergave. Een responsive theme installeren kan uiteraard wel snel, maar dan is de look&feel zeker niet meer hetzelfde als die nu is. Het tweaken van het uiterlijk vraagt CSS aanpassingen en dat is nog niet mijn dagelijkse kopje thee. Even geduld dus nog.
Mocht je hulp nodig hebben met CSS, dan kun je mij altijd een berichtje sturen.
Foto puzzles :) Pycto

Offline Kirsten

  • Pentaxian for life!
  • Pentaxian
  • *
  • Berichten: 1.019
  • Geslacht: Vrouw
  • Yes i'm a Pentaxian ♥
    • Create - Inspire
Re: Forum op tablet en/of smartphone
« Reactie #12 Gepost op: 30 augustus 2019, 13:50:07 »
Ik kijk vol blije verwachtingen uit naar de komst van het nieuwe forum.
Het zal alvast de moeite lonen om nog eventjes geduld te oefenen. :)
K-3 & K10D
50/1.4|DA*300/4|100/2.8MacroWR|17-70/2.8-4|70-200/2.8|70-300/4-5.6|Metz58 AF-1|
flickr | Web