Ricoh to Stop Mass Producing Cameras

Gestart door lucien, 21 jan, 2022, 10:38

Vorige topic - Volgende topic

joostdh

Zo... dit is een grote verandering. Maar ja, ik kan me er wat bij voorstellen. De doorloop van camera's en lenzen is inmiddels zo laag dat het niet meer loont om in allelei winkeltjes voorraden te hebben. Beter centraal houden en daarmee kosten onder controle houden en — als je het goed doet — beter contact met je gebruikers.

CiteerRicoh's President and CEO Noboru Akahane has announced that the Pentax and GR camera brands will undergo a dramatic restructuring that will see mass production end. It will also end distributor relationships and go direct-to-consumer.

Akahane says that Ricoh Imaging will be "reborn" starting on April 1, 2022 and that it will build a new business structure for its camera brands that "enhances" each through on two major steps: a direct to consumer sales model and a shift away from mass production to "workshop-like" manufacturing.

kokkieblanda

Als ik de datum 1 april zie dan begin ik altijd achter mijn oren te krabben.
Zolang Pentax/Ricoh niet al teveel de kant van Leica op gaat dan kan het ook goed uitpakken. In het verleden hadden ze ook mensen die op bestelling gemaakt worden
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Pieter

Belangrijk te vermelden dat in het persbericht gesproken wordt over "manufacturing and sales structure of its digital camera business" in Japan.
Dus niet duidelijk wat dit voor bijvoorbeeld Europa zal betekenen.