Zelfreflectie van een Fuut(je) ..... zonder vignetering update!

Gestart door Rens, 11 mei, 2020, 15:40

Vorige topic - Volgende topic

Rens

Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en vorig week naar het Nijkerker gemaal.

"Kijk ma .... dat ben ik !!!!"

En voor de volledigheid deze  zonder vignetering :

Groetjes Rens

lucien

kokkieblanda

bij de sluis bedoel je?
mijn favoriete plek voor de fuuten.
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Rens

"bij de sluis bedoel je?
mijn favoriete plek voor de fuuten. "

@ kokkieblanda :  Zekers ........ maar al taxiënd had ik ze ook nog niet eerder !

Misschien was wat aan de vroege kant maar de "weidevogel stand" liet toch nogal wat te wensen
over kievit en grutto maar mondjesmaat aanwezig, en dat is toch erg jammer.

Groejes Rens

lidy

Geweldig gezicht en een schitterende foto!

Karpertje-007

Mooie plaat Rens.
dat was dus genieten.
Groet Hennie.

Jan

Wow! Ook al zo'n fraaie plaat!
K-S2 | K-01 | *ist D | MX-1 black
smc A MACRO 50mm 1:2.8 | smc A 24mm 1:2.8 | +++
my pictures

Tonny

als je denkt dat alles tegen zit, denk dan opnieuw😉

Guido Franssens

super mooi Rens, knappe foto maar de soft vignetering is duidelijk te zien!

Rens

Citaat van: Guido Franssens op 13 mei, 2020, 19:24 super mooi Rens, knappe foto maar de soft vignetering is duidelijk te zien!

Het lag in de bedoeling om de aandacht van " de kijker " vast te houden op  of  te leiden naar
het in het water starende kopje van de jonge fuut. Storend of overbodig misschien ?

Groetjes Rens 

Fries

Prachtige plaat, maar ik ben ook wat in dubio over de vignetering. Onder mensen die fotograferen zal dit waarschijnlijk snel worden gezien als een duidelijke ingreep in de foto terwijl anderen dat wellicht helemaal niet zien.

Pentax4ever

Topplaat, maar de vignetering iets minder lijkt me mooier. Prachtig moment natuurlijk met dat jonkie.

Guido Franssens

Blijft een topplaat, er is niets mis met vignetering maar ik vond het wat sterk, de basisregel voor mij is: "je mag het niet zien" Maar het staat je vrij uiteraard, gewoon vrijblijvend advies.

Rens

Citaat van: Guido Franssens op 14 mei, 2020, 17:08 Blijft een topplaat, er is niets mis met vignetering maar ik vond het wat sterk, de basisregel voor mij is: "je mag het niet zien" Maar het staat je vrij uiteraard, gewoon vrijblijvend advies.

Wordt gewoon enorm gewaardeerd hoor ! Ik ga er altijd vanuit dat het opbouwend bedoeld is, en ik doe er mijn voordeel
mee, er is altijd wel ruimte voor verbetering of suggesties !

Groetjes Rens