Niet goed geteld.

Gestart door Karpertje-007, 15 mei, 2026, 15:22

Vorige topic - Volgende topic

Karpertje-007

Daar zit je dan vanochtend 2026-05-15 - Naar aanleiding van een foto van een ijsvogel met visje ben ik gaan tellen de grote van het visje was niet zo groot dus 3 dagen terug rekenen zou kunnen dat we vandaag dus de ijsvogels zien uitvliegen dus 05.00 opstaan en om 06.00 zit ik op de plek.
Om 06.06 heb ik 1 visoverdracht en 2x een paring voor mij zien gebeuren. Ach er zijn slechtere dagen zou je zeggen maar daarna werd het stil erg stil de jongen worden niet gevoerd de stront die uit het nest liep is droog aan het worden het ziet er niet goed uit na een poosje komt Franc erbij zitten en onder tussen had ik nog een visoverdracht en 2x een paring weer meegemaakt dus dat is wel perfect.
 terwijl we daar zitten te kijken en te wachten komt er een vreemde bij zitten die verteld dat die 3 dagen geleden 3 jonge ijsvogels hier had gefotografeerd............ Oke duidelijk we hebben het verkeerd  en zitten op iets te wachten wat allang weg is.
Franc vertrek weer ik blijf nog even kijken maar na een poosje stop ik maar dit is zinloos we weten niet precies hoeveel er zijn uitgevlogen maar ik ga ervan uit dat het minimaal 5 stuks waren gezien de hoeveelheid visjes die daar het gat in gingen dus dan maar wat foto,s van de weken daarvoor.
Groet Hennie.

Guido Franssens

kokkieblanda

Wel een mooie serie, maar het was wel koud vanochtend. Helaas, volgend nest meer succes, maar ondertussen hebben we wel mooie fotos kunnen maken
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Willem

Mooie serie van deze fraaie IJsvogel.

Jan

K-S2 | K-01 | *ist D | MX-1 black
smc A MACRO 50mm 1:2.8 | smc A 24mm 1:2.8 | +++
my pictures