Dag 24 uitvlieg dag ja of nee.

Gestart door Karpertje-007, 12 jul, 2026, 19:22

Vorige topic - Volgende topic

Karpertje-007

De ijsvogels bij ons zijn aan het 3e nestje bezig de 1e leverde volgens andere 5 jongen op het 2e nestje ging fout en nu het 3e nestje dus (trouwens ze zijn al bezig met het 4e nestje)
Even voor 06.00 zat ik vanochtend op de plek alles is gereed en het is stil ik kijk naar de poeprand die is aardig droog al geworden ze zouden toch niet gistermiddag al zijn uitgevlogen.!
Ik kijk en zoek en ineens 06.10 zie ik een jong onder de struiken zitten, ik zit goed dus dag 24 is vroeg maar wat maakt het uit. De ijsvogel man komt met een visje aan en duikt het nest in en komt er even later uit met visje perfect dus nu moeten ze wel komen. Nummer 2 en 3 volgens snel maar zitten goed verborgen even later komt er weer eentje in beeld dat levert een 2e jong op en het mannetje komt ze halen echter ze gaan niet ze blijven zitten waar ze voor mij goed zitten en krijgen ruzie met elkaar, bizar om dat schouwspel te zien de camera doet zijn werk gestaag. nr-4 komt redelijk snel en nr-5 pas rond 07.30 het mannetje kijkt nog 1x in het nest en komt er weer uit dus dat is het dan 5 nieuwe ijsvogeltjes bij ons. Daarna blijven ze meestal nog even in de buurt maar dit keer is het op ze zijn weg, Hier enkele foto,s die ochtend had ik er maar 1200 stuks gemaakt dus uitzoeken nu.   

kokkieblanda

Mooie serie met een verhelderende inleiding. Jammer dat ik deze keer er niet bij kon zijn.
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Tonny

schitterend hennie
blijft spannend en mooi he om ze te zien uitvliegen ;)
als je denkt dat alles tegen zit, denk dan opnieuw😉