Nieuws:

Welkom bij het nieuwe PENTAXian(eu/nl) forum

Hoofdmenu

Onstuimige kust

Gestart door Fries, 08 jun, 2020, 00:13

Vorige topic - Volgende topic

Fries

Bij Koehool. Zag op buienradar wat aankomen en gokte dat ik wel een graantje van kon meepikken. Het werd wel eventjes nat, maar dat had achteraf ook best voordelen. Na de bui kwam de regenboog.

1. De ene kant...
IMGP9894.jpg

2. En de andere kant...
IMGP9902.jpg

3. Verderop het Wad lijkt het redelijk droog.
IMGP9901.jpg

4. Dat kan niet worden gezegd van de zuidzijde...
IMGP9897.jpg

5. En het komt dichterbij!
IMGP9904.jpg

lidy

Wow! Mooie serie weer, Remco! Ik val als een blok voor #3, hoewel ze allemaal heel fraai zijn!

Karpertje-007

Mooi weer met nr-1-3-4 en nr-5 als favoriet voor mij maar met stip nr-5.
Je flikt het dus weer zullen we maar dan zeggen.

Groet Hennie.

kokkieblanda

doe mij ook maar nummer 5, best mooi op groot formaat.
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

BramS

Prachtige serie! Voor mij #1.
Daarover ook een vraagje. Ik zie op de foto dat de horizon niet kaarsrecht is, maar enigszins naar beneden bolt in net midden. Is dat de werkelijkheid of is dat de lens?

kokkieblanda

dat effect krijg je ook als de dijk een bocht maakt
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Tonny

weer zo een fraaie wadden serie.
voor mij ook 5 de abs.. topper,wat een dreiging daar in de lucht
als je denkt dat alles tegen zit, denk dan opnieuw😉

Jan

Mooie serie Remco. Nummer 1 voor mij!

Groet,
Jan
K-S2 | K-01 | *ist D | MX-1 black
smc A MACRO 50mm 1:2.8 | smc A 24mm 1:2.8 | +++
my pictures

lidy

Heb je eigenlijk zelf ook een voorkeur, Remco? Ben ik wel benieuwd naar.  ;)

Jos Kwaspen

Allemaal mooi.
Voor mij Nummer 3.

Guido Franssens

Arno56

Mooie serie. Je zou eigenlijk de lucht van foto 3 moeten vervangen door die van foto 5 voor het "perfecte plaatje".

Arno

lidy

Citaat van: Arno56 op 08 jun, 2020, 22:22 Mooie serie. Je zou eigenlijk de lucht van foto 3 moeten vervangen door die van foto 5 voor het "perfecte plaatje".

Arno

Neeeuuuuh! Ik vind de lucht in #3 juist heel mooi zoals -ie is!  >:(   ;D

Fries

Citaat van: lidy op 08 jun, 2020, 00:27 Wow! Mooie serie weer, Remco! Ik val als een blok voor #3, hoewel ze allemaal heel fraai zijn!
Dankjewel Lidy!
Citaat van: Karpertje-007 op 08 jun, 2020, 10:54 Mooi weer met nr-1-3-4 en nr-5 als favoriet voor mij maar met stip nr-5.
Je flikt het dus weer zullen we maar dan zeggen.

Groet Hennie.
Ben het nog niet verleerd! Dankjewel.
Citaat van: kokkieblanda op 08 jun, 2020, 11:17 doe mij ook maar nummer 5, best mooi op groot formaat.
Voor zo'n bui kwam ik ook eigenlijk mijn huis uit. Ik zag op buienradar de buien ten zuiden van deze locatie voorbij trekken, maar de wind stond wat anders dan ik dacht en het spul kwam naar me toe en over me heen. Ben er ook blij mee!
Citaat van: BramS op 08 jun, 2020, 12:48 Prachtige serie! Voor mij #1.
Daarover ook een vraagje. Ik zie op de foto dat de horizon niet kaarsrecht is, maar enigszins naar beneden bolt in net midden. Is dat de werkelijkheid of is dat de lens?
Heb het even nagekeken en het is de lens. Op een aantal van de bovenstaande foto's heb dat gecorrigeerd, maar hier niet. Je levert toch weer wat millimeters in en het doet niet veel af aan wat ik maar de 'overtuigingskracht' van de foto noem.
Citaat van: kokkieblanda op 08 jun, 2020, 13:38 dat effect krijg je ook als de dijk een bocht maakt
Dat dacht ik eerst ook, maar ik heb mijn vaste correctieprofiel er nog eens overheen gehaald en dat maakt een zichtbaar verschil.
Citaat van: Jan op 08 jun, 2020, 16:39 Mooie serie Remco. Nummer 1 voor mij!

Groet,
Jan
Dankjewel Jan! Het is ook één waar ik behoorlijk tevreden over ben. Het andere eind van de regenboog was op een gegeven moment driedubbel, maar omdat je op een hoek tot de dijk schiet, zag die horizon er heel vreemd uit. Dus heb ik het zo opgelost.
Citaat van: lidy op 08 jun, 2020, 16:45 Heb je eigenlijk zelf ook een voorkeur, Remco? Ben ik wel benieuwd naar.  ;)
Vijf of één. Vijf omdat die bui er zo mooi opstaat, maar de voorgrond had wel wat sterk gemogen. Nummer 1 voelt gewoon heel ruimtelijk aan door die kleine schaapjes en de grote hoeveelheid lucht met die mooie regenboog.
Citaat van: Jos Kwaspen op 08 jun, 2020, 19:12 Allemaal mooi.
Voor mij Nummer 3.
Dankjewel Jos! Die heeft de meest duidelijke voorgrond en zichtlijn.
Citaat van: Guido Franssens op 08 jun, 2020, 20:40 Knap!
Dankjewel! Het viel nog niet mee om over de stenen van dit strekdammetje te glibberen. Hoe verder je komt des te dieper je in het slik wegzakt als je ernaast beland.
Citaat van: Arno56 op 08 jun, 2020, 22:22 Mooie serie. Je zou eigenlijk de lucht van foto 3 moeten vervangen door die van foto 5 voor het "perfecte plaatje".

Arno
Nog beter was een locatie ongeveer anderhalve kilometer verder met een mooie palenrij, maar het was opkomend tijd en dan wordt het daar druk met eenden die een droog plekje zoeken...
Citaat van: lidy op 08 jun, 2020, 22:24

Arno

Neeeuuuuh! Ik vind de lucht in #3 juist heel mooi zoals -ie is!  >:(   ;D
De lucht van foto vijf boven één van je rivierlandschappen dan? Wil hem wel even uitlenen hoor!

BramS

Ik zou graag nog willen weten welke lens je hebt gebruikt. De 24-70 van Pentax?