Nieuws:

Welkom bij het nieuwe PENTAXian(eu/nl) forum

Hoofdmenu

Ijsvogel

Gestart door Karpertje-007, 19 apr, 2020, 14:26

Vorige topic - Volgende topic

Karpertje-007

Zo we gaan het eens proberen een paar foto's erop te krijgen van de Ijsvogel,s

IMGP9043.jpg

René M

Haha, zo kennen we je weer.  8)

Lekker bezig weer Hennie!

yves74

Ah, daar heb je m weer! d'n blauwe schicht.

Mooi hoor!

Vriendelijke groet
Yves

Karpertje-007

Helaas bleef het ook maar bij een paar bezoekjes, daarna toen het echt begon hadden we het virus in ons land en ja dan pas ook ik me aan al roept de ijsvogels me wel.

Groet Hennie.

lidy

Was dat dit jaar, Hennie? Ik begreep dat ze vorig jaar nauwelijks gezien werden (koude winter?)

kokkieblanda

op deze plek zijn ze er heel vaak Lidy
K1, K3, K33 | Metz 58-2 | AF360FGZ II
DA*300 | DA 15/20-40/70 Ltd | DA18-55WR/55-300
FA 31/43 Ltd | DFA *50/*85 SDM AW/100WR/AW/150-450mm ED DC AW

Nature&Wildlife | Mijn Boeken

Karpertje-007

Dit is van Februari dit jaar in 2019 was er ook 3 nestjes op die plek en dit jaar zijn ze dus aanwezig en zijn begonnen met het eerste nestje te broeden.
Deze plek bezoek ik al zeker 15 jaar en er is altijd 1 paartje aan het broeden ook in de slechte jaren was dat zo.
We hebben zelfs 1 jaar meegemaakt met 4 nestjes standaard is het 3 nestjes.
De omstandigheden voor de fotograven zijn zeer matig tot slecht hoge Iso en veel groen.
Franc kan er over meepraten samen hebben we er een keer gezeten achter het camouflagenet tijdens het uitvliegen dat er een jong op maximaal 1 meter boven ons op de rand van het net belande hij keek ons aan wij hem en dan zit je dus met de grote lenzen voor piet snot wel een mooi en bijzonder moment daarvoor en daarna niet meer voorgekomen.

Groetjes Hennie.

Fries

Hé, daar hebben we onze ijsvogelkoning weer!

Karpertje-007

Was het maar waar Remco ik ben grotendeels door de foto's van 2020 al heen en wacht op betere tijden van vrijheid maar dan hoop ik weer wat te doen.

Groetjes Hennie.

Sakura

Ben gewoon jaloers op de plekjes die jij weet te vinden met deze schitterende vogel.
En natuurlijk schitterende foto's weer.

K1-II, D-BG6, DA* 16-55mm, D FA 24+70, D(-F)A* 60-250mm, D-FA 150-450, D-FA Macro 100mm,
SMC M 50mm f/ 1:2+1:1.7+1:1.4+1:1.2, SMC M 135mm,  WALIMEX 8mm, Vivitar Series 1 70-210mm, Metz 45 CT-5, AF540FGZII, Metz 26 AF-2

yves74

Ik las dat er vanwege de zachte winter dit jaar wel flink wat ijsvogels te zien zullen zijn en dat de meeste geschikte nestlocaties ook wel bezet zullen worden. Dat is natuurlijk wel mooi.

Groet
Yves

lidy

Citaat van: Karpertje-007 op 20 apr, 2020, 09:36 Dit is van Februari dit jaar in 2019 was er ook 3 nestjes op die plek en dit jaar zijn ze dus aanwezig en zijn begonnen met het eerste nestje te broeden.
Deze plek bezoek ik al zeker 15 jaar en er is altijd 1 paartje aan het broeden ook in de slechte jaren was dat zo.
We hebben zelfs 1 jaar meegemaakt met 4 nestjes standaard is het 3 nestjes.
De omstandigheden voor de fotograven zijn zeer matig tot slecht hoge Iso en veel groen.
Franc kan er over meepraten samen hebben we er een keer gezeten achter het camouflagenet tijdens het uitvliegen dat er een jong op maximaal 1 meter boven ons op de rand van het net belande hij keek ons aan wij hem en dan zit je dus met de grote lenzen voor piet snot wel een mooi en bijzonder moment daarvoor en daarna niet meer voorgekomen.

Groetjes Hennie.

Thx, Hennie! We moeten wachten op betere tijden, ben ik bang. 't Goeie nieuws is dat die echt wel komen!

lucien

Mooie serie, Hennie.!!

Jan-61

...Met voor mij #2 als topper!

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Rens

Perfect getimed Hennie .....Chapeau !! voor mij #2 en #4 !! 

Groetjes Rens