Sterrenhemel boven het Wad voor Ameland

Gestart door Fries, 20 apr, 2020, 23:19

Vorige topic - Volgende topic

Fries

Mijn eerste foto op dit hernieuwde forum moet wel iets voorstellen natuurlijk. Ben benieuwd of iemand het in dit subforum ontdekt! Gemaakt tussen 23.24 en 1.09. En er is ook een timelapse van:

IMGP9532-Min Horizon Noise 1.jpg

lidy

Tuurlijk word je ook hier ontdekt!  ;D 

Wat een onvoorstelbaar mooie sterenhemel! ♥♥♥Ik word er stil van. Zoiets ongelooflijk moois zie je hier nooit met al die lichtvervuiling van nabije steden.

De timelapse is ook indrukwekkend!

Dankjewel, Remco, heb er echt van genoten en kom dit topic nog heel vaak herbezoeken!

René M

Haha, ik had al twee foto's geplaatst hier voordat ik besefte dat die met de GR gemaakt waren.

Maar eerlijk is eerlijk: deze categorie is voor jou gemaakt.  :)

Wat een bedrijvigheid zo laat nog op het wad!

Astrotracer functie gebruikt hier?

Fries

Citaat van: lidy op 20 apr, 2020, 23:53 Tuurlijk word je ook hier ontdekt!  ;D 

Wat een onvoorstelbaar mooie sterenhemel! ♥♥♥Ik word er stil van. Zoiets ongelooflijk moois zie je hier nooit met al die lichtvervuiling van nabije steden.

De timelapse is ook indrukwekkend!

Dankjewel, Remco, heb er echt van genoten en kom dit topic nog heel vaak herbezoeken!
Gelukkig, ik ben ontdekt! Zag net dat het handig is om bij de timelapse voor de hoogste resolutie te kiezen om het in volle glorie te kunnen bekijken. Mooi dat je er van geniet. Er zijn meer. Zit nu op 9600 weergaven op twitter...
Citaat van: René M op 21 apr, 2020, 07:07 Haha, ik had al twee foto's geplaatst hier voordat ik besefte dat die met de GR gemaakt waren.

Maar eerlijk is eerlijk: deze categorie is voor jou gemaakt.  :)

Wat een bedrijvigheid zo laat nog op het wad!

Astrotracer functie gebruikt hier?
Ja, misschien kunnen we het hernoemen naar 'Remco's hoekje'? Qua bedrijvigheid viel het hier nog wel mee. Er voer waarschijnlijk nog een garnalenvisser achter Ameland en je hebt het NAM-platform in de Noordzee dat nog wat lichtvervuiling geeft. Heb de astrotracer niet gebruikt omdat je dan eigenlijk de voorgrond moet maskeren. En omdat die palen boven de horizon zitten, verwacht ik een enorm gepruts om dat voor elkaar te krijgen. En eigenlijk wil je dat alles in Capture One doen, maar ik weet niet of dat kan. Als ik Pixelmator gebruik, kan het waarschijnlijk wel, maar om dat met 77 foto's te doen...

lidy

Haha, ik heb alwéér gekeken, vind 't echt zó mooi! Zullen we dit board gewoon op onzichtbaar zetten en voor jou reserveren, Remco, en er dan lekker zelf van genieten?  ;D   Is te egoïstisch, hè? ;)

Ik geloof dat de boardindeling niet helemaal logisch is - moeten we nog eens naar kijken als iedereen een beetje gewend is.

Intussen, Remco ... how about the next one?  8) 

Fries

Citaat van: lidy op 22 apr, 2020, 00:03 Haha, ik heb alwéér gekeken, vind 't echt zó mooi! Zullen we dit board gewoon op onzichtbaar zetten en voor jou reserveren, Remco, en er dan lekker zelf van genieten?  ;D   Is te egoïstisch, hè? ;)

Ik geloof dat de boardindeling niet helemaal logisch is - moeten we nog eens naar kijken als iedereen een beetje gewend is.

Intussen, Remco ... how about the next one?  8) 
Ha! Dit kost wel heel veel tijd en energie hoor.😉 Maar gezien de response overweeg ik het wel. En laten we dit eerst maar even aankijken. Veel klontert samen in de algemene rubriek zoals eerder ook al gebeurde, maar ik vind het hier op één of andere manier wel behoorlijk laagdrempelig. Wellicht komt hier nog meer te staan!

KRG

Prachtige foto's.

Is er nu ook een mogelijkheid om de exif gegevens van jouw foto te zien ? Zit dit standaard in de site , of hoe doen we dat ?

Pentax4ever

Ik heb er echt heel erg van genoten. Prachtig, zowel de time-laps als de foto.

lidy

Citaat van: KRG op 22 apr, 2020, 07:40 Prachtige foto's.

Is er nu ook een mogelijkheid om de exif gegevens van jouw foto te zien ? Zit dit standaard in de site , of hoe doen we dat ?

Ik gebruik altijd een aparte EXIF-viewer, Klaas, en in bovenstaande foto zie ik geen gegevens, dus ik denk dat die eruit zijn gehald door Remco.

Stel je vraag (in algemene zin) even in dit topic, als je wilt: https://pentaxian.eu/index.php/topic,27.msg482.html#new

Jan

Geweldig! Prachtige timelapse! Helemaal top!
K-S2 | K-01 | *ist D | MX-1 black
smc A MACRO 50mm 1:2.8 | smc A 24mm 1:2.8 | +++
my pictures

Fries

Citaat van: KRG op 22 apr, 2020, 07:40 Prachtige foto's.

Dankjewel Klaas! Voor het laatste verwijs ik je naar het antwoord van Lidy. Ik zie trouwens in mijn bewerkingsprogramma wel EXIF-gegevens staan. Dit is het resultaat van een stack van 77 foto's die genomen zijn op F2.8 met een sluitertijd van 15 seconden en een ISO van 6400.
Citaat van: Pentax4ever op 22 apr, 2020, 10:57 Ik heb er echt heel erg van genoten. Prachtig, zowel de time-laps als de foto.
Mooi om te lezen. Dankjewel!
Citaat van: Jan op 23 apr, 2020, 13:23 Geweldig! Prachtige timelapse! Helemaal top!
Dankjewel Jan! Inmiddels is 'ie al meer dan 10.000 keer bekeken op twitter en gaat mijn werkgever hem gebruiken plus de Waddenvereniging die een serie timelapses van mij met wat tekst publiceren voor degenen die het Wad missen. Hier!

lidy

Citaat van: Fries op 23 apr, 2020, 23:01 Dankjewel Jan! Inmiddels is 'ie al meer dan 10.000 keer bekeken op twitter en gaat mijn werkgever hem gebruiken plus de Waddenvereniging die een serie timelapses van mij met wat tekst publiceren voor degenen die het Wad missen. Hier!

Wat prachtig, Remco! Da's wel een stukje erkenning (nou de betaling nog). 👍

Tonny

Schitterend Remco.
Denk dat de mensen hier er nog aan moeten wennen aan de nieuwe topics zo lang staat de nieuwe website er ook nog niet op.😉😊
als je denkt dat alles tegen zit, denk dan opnieuw😉

Jan-61

Prachtplaat + idem tijdsverloopfilm!

En mooi dat het breed gezien wordt!  8)

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Fries

Citaat van: tonysettanta op 24 apr, 2020, 11:51 Schitterend Remco.
Denk dat de mensen hier er nog aan moeten wennen aan de nieuwe topics zo lang staat de nieuwe website er ook nog niet op.😉😊
Ach, ik heb er wel vertrouwen in dat mijn spul hier uiteindelijk wel bekeken wordt. Dankjewel!
Citaat van: Jan-61 op 24 apr, 2020, 21:04 Prachtplaat + idem tijdsverloopfilm!

En mooi dat het breed gezien wordt!  8)

Jan.
Dankjewel Jan! Ja, het is altijd de moeite waard om wat moois te delen.