Zoals jullie kunnen zien is Pentaxian overgezet naar een nieuw server. De nieuwe site kan je zien op https://pentaxian.eu. OPNIEUW registeren is daar noodzakelijk i.v.m. veiligheidsoverwegingen
Wat is het onderdeel discussie waard zonder discussies? Mag ik eens een knuppel in het hoenderhok gooien?We zijn verknocht aan onze Pentaxen. Misschien zijn we met het merk opgegroeid, misschien lagen er (al dan niet) rationele redenen ten grondslag aan onze keuze. Feit is: geen enkele camera is perfect en onze Pentax dSLR's zijn geen uitzondering.De vraag van mij is: stel dat je je Pentax inruilt voor een ander merk, welk merk zou dat worden en om welke reden(en)? Wat beschouw je als de sterke en zwakke punten van Pentax?
Het is vloeken in de kerk maar ik overweeg er een Canon EOS 5D bij te kopen voor het gebruik van mijn M42 objectieven. Het werken met fullframe lenzen op een fullframe camera is nu eenmaal een grote wens van mij... Tenzij Pentax op de PMA iets laat doorschemeren, dan is mijn keuze al gemaakt.Zo'n Canon wordt wel direct ingeruild voor een Pentax FF camera natuurlijk...