Auteur Topic: Doen andere merken het beter?  (gelezen 13197 keer)

Offline Ruud

• † 19-06-2014
  • Founding Father
  • Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Wat geweest is is geweest
Re:Doen andere merken het beter?
« Reactie #40 Gepost op: 6 november 2009, 20:43:35 »
?

Je klinkt heel erg negatief, K200D. Zoals bij alles in het leven zijn er aan de APS-C sensor voor- en nadelen. Telelenzen wegen veel minder en zijn beter hanteerbaar. De camera's zijn betaalbaarder. En de komst van deze sensor hangt ook samen met de overgang van film naar digitaal. Als ik de resultaten van mijn huidige camera vergelijk met de resultaten van mijn vroegere full frame filmcamera's is er alleen maar reden tot juichen. En dat geldt denk ik niet alleen voor mij.
Met vriendelijke groet,
Ruud

- K200D -

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 6 november 2009, 20:56:08 »
Het was absoluut niet negatief bedoeld en volgens mij valt dat ook best mee.

Ja een vooruitgang is het nu wel maargoed stilstaan is ook niet nodig. Pentax bevalt verder ook erg goed alleen is het jammer dat die doorgroei er niet is.

Maargoed er zal een gegronde reden voor zijn.

Offline Ruud

• † 19-06-2014
  • Founding Father
  • Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Wat geweest is is geweest
« Reactie #42 Gepost op: 6 november 2009, 21:01:36 »
Hier kan je lezen dat er nog hoop is voor je. (Als je een goed gevulde portemonnee mee neemt  ;))
Met vriendelijke groet,
Ruud

Rense

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 6 november 2009, 22:04:19 »
Oh, dus ik kan een groot deel van mijn lenzen wel weggooien, ik ben toch maar op een zinloze manier bezig ???

Ja, nu je het zegt! Morgen kom ik wel langs met een karretje! ;D

Offline Asahiflex

• Een heel aardige
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
  • Jampotjesmeester / HEROHELD
    • Asahiflex' fototas
« Reactie #44 Gepost op: 6 november 2009, 22:05:38 »
Ja, nu je het zegt! Morgen kom ik wel langs met een karretje! ;D

Maar wel een goed gevulde beurs meebrengen, mijn afval is veel waard!  ;)
Not all those who wander are lost

Rense

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 6 november 2009, 22:07:57 »
Maar wel een goed gevulde beurs meebrengen, mijn afval is veel waard!  ;)

:D :D :D

Daar twijfel ik niet aan !!!

Momo1970

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 6 november 2009, 22:09:35 »
hmmm.... Ik was op zich heel tevreden over mijn Canon 40d, zeker in combinatie met de (gestabiliseerde) 24-105 L-lens...

Maar..... nadeel van Canon: geen stabilisatie in de body, met mijn trilhandjes heb ik stabilisatie nodig  :-\... De gestabiliseerde lenzen zijn groot, (vaak) zwaar en dúúr......

Voordeel Pentax: stabilisatie in de body, mooie (KLEINE en LICHTE) primes!

Als ik van de Pentax zou moeten overstappen (en veel budget zou hebben) dan zou ik gaan voor de FF Canon 5d Mk II, met de IS 24-105 f4 en de 70-200 IS F4 én een abonnement op de sportschool om mijn armspieren te trainen  ;D..... Hmm... Mis ik nog wel steeds een lichtsterkere gestabiliseerde lens... zucht...

Ik houd het dus maar bij Pentax....  Liefst nog een keer de 77mm 1.8 erbij en dan nog een stukje handzame tele.... Een 18-135 f 2.8 onder de 500 gram lijkt mij ideaal!  ;D Wanneer komt ie op de markt?!  ;D ;D ;D

Groetjes, Monique

smatt

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 7 november 2009, 09:27:01 »
Zal het voor de meesten van ons nou echt uitmaken. een FF camera? Ik denk dat we ons er ook een beetje druk om maken omdat anderen het wel hebben, en niet zozeer omdat het nou echt gemist wordt. Er is misschien ook wel een beetje sprake van padafhankelijkheid. Als destijds niet ooit met 35mm film was begonnen, zouden we nu niet naar dat formaat verlangen (ik ook, trouwens)

Natuurlijk heeft een grotere sensor voordelen, maar zal de FF fotograaf niet hunkeren naar middenformaat? En als je een MFcamera hebt, verlang je misschien naar de buitenaards mooie technische camera's die er zijn.

Ik bedoel: het materiaal kan vrijwel altijd beter. De fotograaf zal wat sneller tegen zijn eigen beperkingen aanlopen met een kleinere sensor.

of ben ik te cynisch?  ;)

smt

Corros

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 7 november 2009, 10:03:33 »
Volgens mij worden de meeste camera's beperkt door de fotograaf en niet andersom. (Leuke quote ;) )

smatt

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 7 november 2009, 11:22:26 »
Dat is mijn punt toch ook? Je kan wel een grotere, betere sensor willen, maar of je foto's daar nou beter van worden....

En in sommige gevallen is een gebrek aan compositievermogen, belichtingskennis etc te verhullen met betere apparatuur.