Tot nu toe is het enig echte nadeel aan de K-5 de HDMI-output tijdens de video-modus.
http://www.youtube.com/watch?v=pdLILkmN94oOverigens heb ik daar nu wel een oplossing voor door de monitor over te schakelen naar 4:3 configuratie i.p.v. 16:9. Hiermee klopt het beeld en is scherpstelaanpassing weer goed mogelijk. Nadeel hiervan is dat er links en rechts een zwarte balk verschijnt, en er van mijn 7 inch schermpje nog maar een 5,6 inch beeld overblijft. Wel nog steeds 4 keer groter dan het scherm achterop. Hoop dat dat nog wordt opgelost. Overigens heeft de K-7 dat probleem ook, maar ja toen had ik het scherm nog niet. Overigens geen spijt van de aanschaf van het scherm, want voor meer doelen bruikbaar.
Verder gewoon nog wat wennen aan de nieuwe dingen en het toestel je weer eigen maken. Nu ook weinig zon, want dan kun je pas zien hoe de sensor zich houdt als er enorme contrasten in lichtverschil zijn.
Een tevreden gebruiker tot nu toe.
Edit:
Nog twee dingen vergeten.
- De grote RAW-files, tot 30 MB zijn niet persé zo leuk. Op de K-7 waren die gemiddelt toch maar zo'n 13-14 MB.
- In FullHD filmen op 3 sterren kwaliteit is de maximale cliplengte beperkt to 5'23" en dat is toch wel kort.