Auteur Topic: op verzoek van Asahiflex: KX plaatjes (1 + 2)  (gelezen 1486 keer)

Offline Fookus

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
  • a good picture puts the whole world in fookus
op verzoek van Asahiflex: KX plaatjes (1 + 2)
« Gepost op: 31 januari 2010, 13:53:58 »
gisteren met BOWKI op pad geweest en hij heeft deze foto's gemaakt met KX en M50 F1.7 en Samyang. Ik zet ze even op het forum voor hem. In een tweede topic heb ik wat plaatjes met hoge ISO; die volgen zometeen

Samyang, 1/320 F8, Iso 400

1/50 F8, Iso 200

1/3200 F1.4, Iso 200

en M50 F1.7, 1/100 Iso 100

Wat vind van de kamera? GEWELDIG! ;) Ligt lekker in de hand en met primes erg licht en klein (kan in je jaszak); heeft hetzelfde menu als K20D alleen 'platgeslagen in tabbladen'. Ook perfect als '2e kamera' en bijvoorbeeld met 18-250 superzoom ook een geweldig reisggereedschap. De ISO is echt een slag beter dan de K20D boven de 1600. Daar laat ik apart even wat plaatjes van zien. Bovendien is met de Eneloop batterijen en laatste Firmware geen probleem met de batterijen en het verbruik.

en nu met 3200 Iso, F2.5, 1/800
Samyang

en takumar 135F2.5

en naast elkaar

en naast elkaar

gr Marcel
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2010, 16:00:53 door Fookus »
Most lenses are better than most photographers...

Offline Asahiflex

• Een heel aardige
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
  • Jampotjesmeester / HEROHELD
    • Asahiflex' fototas
Re: op verzoek van Asahiflex: KX plaatjes (1 + 2)
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2010, 14:14:39 »
Bedankt voor het leuke vergelijk! Het is duidelijk dat de K-x een zeer goede alleskunner is. Het is geweldig dat de sensor zo goed is... Ik denk er steeds meer over om toch een K-x voor erbij te nemen. Voor elke specialiteit een aparte camera. De *ist DS voor het flitswerk + macro (vanwege de TTL flitsmeting), de K-x voor het werken onder slechte lichtomstandigheden en de K-7 voor MF objectieven en fotografie bij goed licht.
Not all those who wander are lost

Offline Fookus

• Pentaxian
  • *
  • Geslacht: Man
  • a good picture puts the whole world in fookus
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2010, 15:05:16 »
die opmerking over de Ist met TTL meting begrijp ik niet goed; TTL kan met de K20D toch ook wanneer je wat oudere lenzen gebruikt?

[ off topic]
even nog een ander vraagje Peter, is het nog gelukt om de 55F2 Takumar te demonteren; dit ivm mijn schimmelprobleempje op de lens
[off topic]

gr Marcel
Most lenses are better than most photographers...

Offline Asahiflex

• Een heel aardige
  • Forumbeheerder
  • Pentaxian
  • *
  • Jampotjesmeester / HEROHELD
    • Asahiflex' fototas
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2010, 15:12:42 »
die opmerking over de Ist met TTL meting begrijp ik niet goed; TTL kan met de K20D toch ook wanneer je wat oudere lenzen gebruikt?

Is dat zo? Ik denk het niet; ik heb een aantal oudere flitsers (Metz uit de 45 serie, Pentax AF-330 FTZ en Pentax ringflitser, alle met het TTL systeem. Geen daarvan werkt met TTL op de nieuwere bodies (alles vanaf de DS, dus bijv. de DL heeft al geen TTL mogelijkheid meer. Ik vind het heel jammer dat Pentax deze mogelijkheid heeft laten vervallen; van de P-TTL (de opvolger) ben ik niet zo weg.

Citaat
[ off topic]
even nog een ander vraagje Peter, is het nog gelukt om de 55F2 Takumar te demonteren; dit ivm mijn schimmelprobleempje op de lens
[off topic]

Komt goed :)
Not all those who wander are lost